Cuma 01.12.2017
Son Güncelleme: Cuma 01.12.2017

Her dört çocuktan biri şişman

Türkiye'de çocukluk çağında şişmanlık ve obezite alarm düzeyine ulaştı. 2013 yılı araştırmasında her 5 çocuktan 1'i şişman/obez iken 2016 araştırmasında bu oran her 4 çocuktan 1'ine düştü. Hızla artan obezitenin sebepleri arasında hareketsiz yaşam, teknoloji bağımlılığı ve sağlıklı gıdalardan uzak, şeker, çikolata gibi sağlıksız gıdalara ise ulaşımın kolay olması sebep gösterildi. Sağlık Bakanı Ahmet Demircan, Türkiye Çocukluk Çağı şişmanlık Araştırması Sonuç Tanıtım toplantısında katıldı. Araştırma sonuçlarını kamuoyuna açıklayan Sağlık Bakanı Ahmet Demircan, obeziteyle mücadele kapsamında çocukların bir yandan oburluktan ve obezlikten bir yandan da yetersiz beslenme tehlikesinden korunması gerektiğinin altını çizdi. Obezitenin, beraberinde birçok hastalığa yol açan bir sağlık sorunu olduğunu söyleyen Demircan, önlem alınmadığı takdirde maliyeti kabaran bir sağlık sorununa dönüşme ihtimali olduğuna vurgu yaptı. Araştırmada çocukların yüzde 9.9'u şişman, yüzde 14.6'sı fazla kilolu, yüzde 1.5'i zayıf, yüzde 74'ü normal. Yani her 4 çocuktan biri obez ya da fazla kilolu çıktı. 2013'te yapılan aynı araştırmada aynı yaş grubunda her 5 çocuktan 1'i obez ya da fazla kilolu çıkmıştı. Bu durum Türkiye'de çocukluk çağında obezitenin hızla arttığını gösteriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.