Giriş Tarihi: 21.2.2014

Hız limiti 90'a çıktı tartışma alevlendi

Uzun süredir gündemi meşgul eden yerleşim yerleri içinde ana yollardaki 70 kilometre olan hız sınırı 90 kilometreye çıkarıldı. Birçok uzman "yakıt tasarrufu" ve "trafik yoğunluğu" nedeniyle kararı yerinde bulurken, bazı uzmanlar ise "Riskli" dedi

Şehir içi ana yollarda hız sınırı, 70 kilometreden 90 kilometreye çıkarıldı. Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Uygulama ve Denetleme Dairesi Başkanı Hamza Altıntaş, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren "Karayolları Trafik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik"le şehir içi ana yollarda hız sınırının 90 kilometreye çıkarıldığını söyledi. Altıntaş, "Ankara, İstanbul ve İzmir gibi büyükşehirlerimizde sürücülerimiz 70 km. hız sınırını ihlal ediyordu. Biz bunu makul bir düzeye çıkarttık. Denetimlerimizi gönül rahatlığıyla yapacağız" dedi. Amaçlarının şehir içinde kalan ana yollarda trafik akıcılığını sağlamak olduğunu vurgulayan Altıntaş, "Hız sınırı her araç için 90 kilometreye çıkarılabileceği gibi azami 90 kilometre olmak üzere ayrı sınıftan araca farklı hız sınırı da getirilebilir. Buna illerdeki UKOME ve trafik komisyonları karar verecek" dedi. İşte uzman görüşleri:
İYİ DENETİM ŞART
Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı (Bahçeşehir Üniversitesi Ulaştırma Mühendisliği Bölüm Başkanı):
Karar bütün ana arterlerde hızın 90 kilometreye çıktığı anlamına gelmiyor. Büyükşehirlerde UKOME, illerde il trafik komisyonunun alacağı kararla hız sınırı kesinleşecek. Ben hız sınırı belirlenirken, yolun standardına ve denetim etkinliğine bakılarak bu kararlar alınsın istiyorum. Sınır 70'ken iyi denetleme yapamadık. Hızı 90'a çıkardık ama denetimi iyi yapalım.
Prof. Dr. Yurdakul Çaldağ (Türkiye Fahri Trafik Müfettişleri Genel Başkanı):
Yeni karar isabetli olmuş, destekliyoruz. 70 kilometre hız sınırı trafiği çok aksatıyordu. Durma noktasına getiriyordu. Kuyruklar oluşuyordu. Bu kararla trafiğin daha akıcı hale geleceğini düşünüyoruz ama denetimler artmalı.
Semih Kaçanoğlu (İstanbul Şoförler ve Otomobilciler Derneği Başkan Vekili):
İstanbul'da 18 bin taksi, 572 taksi dolmuşu var. Onların beklediği bir karardı. Olumlu karşıladık. İstanbul'da her gün bin 500'e yakın araç trafiğe çıkıyor. İstanbul'da trafiği en çok meşgul eden taksiler oluyor. 70 hız sınırı trafiği tıkıyordu. Taksiciler bu hız sınırını geçince ceza yazılıyordu. Yakıt açısından büyük zararı vardı. Dur-kalkla çok yakıt harcıyorduk. Araç durunca müşteri inmek istiyordu.
TOPLUM YAPIMIZ UYGUN DEĞİL

Prof. Dr. Osman Nuri Çelik (Selçuk Üniversitesi Kazaları Araştırma, Önleme ve Uygulama Merkezi Müdürü):
UKOME şehir içinde hız limitini 90'a çıkarmadan önce yol standardını mutlaka gözönünde bulundurmalı. Bunun için de uzmanlara gerek var. Birçok UKOME'de uzmanlar yer almıyor.
Hitay Güner (Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Başkanı):
Toplum yapımız, bilinç düzeyimiz şehir içinde 90 kilometre hızı uygulayacak noktada değil. Şehir içinde hız limitinin artırılmasını riskli görüyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.