Pazar 07.11.2016

‘İçinizdeki balon’a dikkat

Türk Kalp ve Damar Cerrahisi Derneği'nce düzenlenen "14. Türk Kalp ve Damar Cerrahisi Kongresi" Antalya'da yapıldı. Kongrede özellikle ölümcül durumlara yol açabilecek hastalıklarla ilgili toplumda farkındalık oluşturmak amacıyla bir sosyal sorumluluk projesi başlatıldı.
ERKEN TEŞHİSLE MÜDAHALE ÖNEMLİ
Projenin amacı, aort atardamarının karın bölgesinde yer alan kısmının balonlaşması hakkında halkı bilgilendirmek ve bu riski taşıyan kişilerde farkındalık sağlamak. Kampanyanın sloganı ise "İçinizdeki Balon". Türk Kalp ve Damar Cerrahisi Derneği ve Kongre Başkanı Prof. Dr. Anıl Z. Apaydın, "Bu durumdaki hastaların yaklaşık yüzde 60 ile 80'i hastaneye ulaşamadan kaybedilir. Ameliyata kadar ulaşabilen hastaların da riski yüksektir Eğer risk altındaki kişilerde 'anevrizma' denilen damar balonlaşması olup olmadığı önceden saptanabilirse, cerrahi girişimle yaşamsal tehlike ortadan kalkar" diye konuştu.
KALP MERKEZLERİ SAYISI ARTACAK
Türk Kalp ve Damar Cerrahisi Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Doç. Dr. Ümit Kervan ise, Türkiye'de toplam 52 ilde, 274 hastanede aktif kalp merkezi (açık kalp cerrahisi+girişimsel kardiyoloji) olduğunu belirterek, "Ülkemizde 2017 yılında kalp merkezlerinin sayısının 301 olması beklenmektedir. Bu merkezler toplam 70 milyon 765 bin 602 nüfusa hizmet etmektedir. Türkiye'de nüfusunun tamamı için 259 bin 852 kişiye bir merkez düşüyor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.