Çarşamba 18.11.2020 10:33
Son Güncelleme: Çarşamba 18.11.2020 10:36

İhracat arttı, Sarp Sınır Kapısı’nda kilometrelerce tır kuyruğu oluştu

İhracatın artmasıyla birlikte Türkiye'nin Gürcistan üzerinden Kafkas ülkelerine açılan Artvin'in Sarp Sınır Kapısı'ndan Artvin istikametine yaklaşık 15 kilometrelik tır kuyruğu oluştu.

İhracatın artmasıyla birlikte Türkiye'nin Gürcistan üzerinden Kafkas ülkelerine açılan Artvin'in Sarp Sınır Kapısı'ndan Artvin istikametine yaklaşık 15 kilometrelik tır kuyruğu oluştu. Tır kuyruklarının ihracat ve nakliyedeki yüzde 30'luk artıştan kaynakladığını belirten Hopa Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Osman Akyürek, tır kuyrukları iş, ihracat ve istihdam demektir" dedi.

Yurt dışından ve Türkiye'nin dört bir yanından gelen tırlar, Sarp Sınır Kapısı'nda uzun kuyruklar oluşturdu. Uluslararası taşımacılık yapan tırlar, Gürcistan gümrüğünde işlemlerin de yavaşlaması üzerine sınır kapısında beklemeyi sürdürüyor.

İHRAACATTA YÜZDE 30 ARTIŞ OLDU

Sarp kapısına doğru TIR kuyruklarının oluşmasının mutluluk verdiğini ifade eden Hopa Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Osman Akyürek, "Burada oluşan tır kuyrukları, iş, ihracat ve istihdamın var olduğunu gösterir. Tır kuyrukları yoksa o ülkede veya bölgede sıkıntı vardır. İhracat ve nakliyede yüzde 30 artış oldu. Bu artış, tır kuyruklarının oluşmasına neden oluyor. Sarp Sınır Kapısı'ndan, son zamanlarda 700'e yakın çıkış, 500'e yakın giriş oldu. Bölgedeki en etkin sınır kapılarından biridir. Yüzde 30'luk artış var." dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.