Giriş Tarihi: 9.02.2014

İki milyon kişi daha bırakacak

Geçen yıl Türkiye'de iki milyon kişi sigarayı bıraktı. Sağlık Bakanlığı'nın 2014 hedefi erkek ve kadınlarda sigara kullanma oranlarını yüzde 2'şer azaltmak

Bugün 9 Şubat Sigarayı Bırakma Günü. Sağlık Bakanlığı bu anlamlı gün öncesi dün 2014 yılı performans programı ve hedeflerini açıkladı. Buna göre bu yıl hedef erkek erişkinlerde sigara v.b. tütün mamülleri kullanım oranı yüzde 40'tan yüzde 38'e, kadın erişkinlerde yüzde 12'den yüzde 10'a düşürmek. Bu da toplamda geçen yıl olduğu gibi bu yıl da iki milyon kişiye daha sigarayı bıraktırmak anlamına geliyor. Erişkinler arasında her gün sigara kullanım oranı 2012'de erkeklerde yüzde 41,5, kadınlarda yüzde 13,1 düzeyindeydi.
ÖMRÜ 10 YIL KISALTIYOR
Geçen yıl 25 olan madde bağımlılığı tedavi merkezlerinin sayısı 27'ye çıkarılacak. Bakanlık 1 Mart'tan itibaren sigara dumanına maruz kalan pasif içiciler ve bu durumun sağlığa zararlarını anlatmak üzere bir kampanya başlatacak. Sağlık Bakanlığı Sağlığın Geliştirilmesi Genel Müdürü Ömer Tontuş, Türkiye sigara ve tütün mamülleriyle mücadelede başarı sağladı, bu başarıyı devam ettirecektir, örnek ülke olmayı devam ettireceğiz." dedi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi'nden Prof. Dr. Tunçalp Demir ise sigaranın ortalama yaşam süresini 10 yıl azalttığına dikkati çekerek, yaşamı uzatacak en önemli etkenin sigara içmemek, içiliyorsa da sigarayı bırakmak olduğunu söyledi. Demir "Her deneme bırakmaya giden yoldaki bir adımdır. Sigarasız hayat ile 40'tan fazla ölümcül hastalık riskiniz azalır, sevdiklerinizle daha uzun ve sağlıklı yaşarsınız. Sigaraya harcayacağınız parayı ailenize harcarsınız, kendinize güveniniz artar. Çocuklarınıza, çevrenize iyi bir örnek olursunuz" şeklinde konuştu. AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.