Giriş Tarihi: 27.8.2016

İki yaka üçüncü kez birbirine bağlandı

Anadolu ve Avrupa yakasını üçüncü kez birbirine bağlayan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde vatandaşın köprüye alışmasını sağlamak için bir süreliğine nakit para ile geçiş de yapılabilecek

4.5 milyar lira yatırımla yapımına 2013'te başlanan Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu, dün Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından törenle açıldı. İstanbul Boğazı'nın iki yakasını üçüncü kez birbirine bağlayan ve 3 yıl 3 ay gibi kısa bir sürede tamamlanan köprüden küçük araçların geçiş ücreti 9.9 lira olarak belirlendi. Araçlar büyüdükçe aksına bağlı olarak fiyatlar değişiyor. Kamyon için bu rakam 21.29 lira. KDV oranı köprülerde yüzde 8, otoyollarda yüzde 18. Bu ücretler yıl sonuna kadar geçerli olacak. 1 Ocak'ta ise dolar kuruna bağlı olarak yeniden TL bazında bir rakam belirlenecek ve bir yıl boyunca da o geçerli olacak. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde OGS ve HGS'nin yanı sıra köprüye alışmayı sağlamak için nakit para ile geçiş mümkün olacak. Bir süre sonra nakit geçiş kaldırılacak.

FSM RAHATLAYACAK
Köprünün açılmasıyla birlikte ağır tonajlı araçlar zorunlu olarak Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ne yönlendirilecek. Bunun da özellikle Fatih Sultan Mehmet Köprüsü trafiğini olumlu yönde etkilemesi bekleniyor. İstanbul'a mal getiren bir kamyon, TEM karayolu Ümraniye, Çamlık kavşağından yeni otoyola girerek Reşadiye, Riva ve Poyrazköy güzergahını izleyip Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ne ulaşacak. Köprüyü geçtikten sonra önce Odayeri kavşağına ulaşan araç buradan bağlantı yolunu kullanarak Mahmutbey kavşağına kadar gelebilecek.

10 ŞERİTTEN OLUŞUYOR
Köprü 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritten oluşuyor. Deniz üzerindeki uzunluğu bin 408 metre, toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre olan köprüden her gün 135 bin otomobil geçişi için Hazine garantisi bulunuyor.
İLKLERİN KÖPRÜSÜ OLACAK
Avrupa yakasındadeki kulenin yüksekliği 322, Anadolu yakasındaki kulenin yüksekliği ise 318 metre. Projede yaklaşık 230 bin metre küp beton, 50 bin ton inşaat demiri, 57 bin ton yapısal çelik ve 28 bin ton çelik kablo kullanıldı. Köprü ve otoyollara yaklaşık 8 milyon metreküp asfalt döküldü.
İSTANBUL'DAKİ KÖPRÜLERİN KARŞILAŞTIRMASI
15 TEMMUZ ŞEHİTLER KÖPRÜSÜ
Başlama tarihi: Mart 1970
Bitiş tarihi: Ekim 1973
Toplam uzunluk: 1.560 metre
Genişlik: 33.40 metre
Kule yükseliği: 165 metre
FATİH SULTAN MEHMET KÖPRÜSÜ

Başlama tarihi: Aralık 1985
Bitiş tarihi: Temmuz 1998
Toplam uzunluk: 1.510 metre
Genişlik: 39.40 metre
Kule yükseliği: 107.10 metre
YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ

Başlama tarihi: Mayıs 2013
Bitiş tarihi: Ağustos 2016
Toplam uzunluk: 2.164 metre
Genişlik: 59 metre
Kule yükseliği: 322 metre

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.