Çarşamba 24.06.2015
Son Güncelleme: Çarşamba 24.06.2015

İlik bağışı için seferber olduk

Kızılay Genel Başkanı Lütfi Akar: Kök hücre bağışında 47 bin donöre ulaştık. 3 yıl içinde yurtdışında kök hücre aramayacağız

Kızılay Genel Başkanı Ahmet Lütfi Akar, son yıllarda artan kan bağışı duyarlılığı ile ilgili çarpıcı verileri paylaştı. Lösemi hastalarına yeni hayat şansı verecek Türkkök Projesi çerçevesinde 47 bin donöre ulaşıldığını bildiren Akar, bir hastaya umut olacak ilk yerli ilik nakli eşleşmesinin de sağlanmasının beklendiğini müjdeleyerek, şu an gerekli tetkiklerin devam ettiğini belirtti. Türkiye'de sürekli kan veren insan sayısının giderek arttığını ifade eden Akar, halihazırda 2.5 milyon kişinin düzenli olarak kan bağışında bulunduğunu söyledi. Kadınların yeteri kadar kan vermediğine dikkat çeken Akar, "Kadınların kan bağışı yüzde 10 düzeyinde. Bizimse yüzde 25 oranında bir beklentimiz var" diye konuştu. Akar, kök hücre bağışında ise tam tersine kadınların daha çok bağışta bulunduğunu belirtti. Her yıl ramazan ayında kan bağışlarının yüzde 30 oranında düştüğünü aktaran Akar, "Biz iftar sonraları sahura kadar kan bağışı almaya devam ediyoruz" dedi. Özellikle "kök hücre" bağışında ciddi bir duyarlılık oluştuğunu bildiren Akar 47 bin donöre ulaşıldığını belirterek 3 yıl içinde 250 bin donöre ulaşılmasıyla kemik iliği nakli ihtiyacı olan vatandaşların yurtdışında kök hücre aramak zorunda kalmayacağını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.