Perşembe 17.12.2020
Son Güncelleme: Perşembe 17.12.2020

İngiliz gazetesi Financial Times seçti: Kovid-19 aşısını bulan Türk çift yılın kişisi

Koronavirüs salgınının seyrini değiştiren aşıyı bulan Türk bilim insanları Özlem Türeci ve Prof. Dr. Uğur Şahin, İngiltere’de yılın kişisi ödülüne layık görüldü

Dünyanın en ünlü gazetelerinden İngiliz Financial Times, yılın kişilerini seçti. ABD'li Pfizer ile birlikte dünyayı etkisi altına alan koronavirüs için aşı geliştiren BioNTech'in kurucuları Türk bilim insanları Prof. Dr. Uğur Şahin ve eşi Özlem Türeci, yılın kişisi olarak seçildi.

Financial Times, "Dünyayı kasıp kavuran yeni bir salgının yayılmasından bir yıldan daha kısa bir süre içinde güvenli ve etkili bir aşıya sahip olmamız Financial Times'ın 2020 Yılın Kişisi olarak seçtiği Dr. Şahin ve Dr Türeci'nin başarısını ortaya koyuyor" ifadeleriyle başarılı çifti övdü. Yazıda, "Bilim, doğası gereği yavaş ve özenli bir iştir. Hipotezlere meydan okunmalı ve yeni fikirler tükenene kadar test edilmelidir. Başarısızlık, sürecin önemli bir parçasıdır. Hastalığı önlemede yüzde 95'in üzerinde başarılı olan bir aşı üretilmesi de bu çiftin başarısını daha da dikkat çekici hale getiriyor" denildi. İngiltere, 2 Aralık'ta yüzde 95 etkili olduğu bildirilen aşının kullanımına onay vermişti. Böylece İngiltere, geliştirilen bir Kovid- 19 aşısına onay veren ilk Batılı ülke olmuştu. Geçtiğimiz hafta, ABD Gıda ve İlaç Dairesi (FDA) de aşının acil kullanımına izin verdiğini açıklamıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.