Salı 31.07.2012 15:28
Son Güncelleme: Salı 31.07.2012 15:35

İstanbul depreminin ayak sesleri!

Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Mustafa Erdik ile İstanbul'un deprem hazırlıkları, olasılıkları ve sonrası ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

- Depreme riskli bölgelerde durum nasıl? Olağan dışı bir hareketlilik var mı?

Van'da artçı şoklar yavaş yavaş azalıyor. Zaten öngörümüz de buydu. Depremden altı sekiz ay sonra normal seviyeye gelecekti. İki üç ayda bir 4 büyüklüğünde bir deprem olması normaldir. İstatistiklerin dışında bir anormallik yok. Simav'da hareket devam ediyor. Çok kırıklı bir bölge ve deprem fırtınası dediğimiz olay Simav ve çevresinde sürüyor. Daha büyük bir deprem beklemiyoruz. Ama Türkiye'nin her yerinde her zaman fay hattı yoksa 6.5 büyüklüğünde fay hattı varsa 7 ve daha büyüklüğünde depremler olması mümkün.
- Marmara'da durum nasıl?

Tektonik hareketler açısından Marmara bölgesinde 400 civarında cihaz sürekli deprem kaydı yapıyor. Dünyanın en iyi izlenen bölge denizlerinden birisi şu anda. Marmara'da 1000 metre derinde 5 tane deniz dibi cihaz çalışıyor. Bu sinyaller fiberoptik kablolarla terminallere kesintisiz veri aktarıyor. Deniz dibi gözlemin karşılığı olarak erken uyarı kapabilitemiz kapasitemiz artmıştır. Erken uyarı ortalaması 8 saniyedir, yerine göre 3 saniye de 15 saniye de olabilir. Bu depremin nerede başlayıp sinyali nereye verdiği ile bağlantılıdır. Kandilli 300 kadar zayıf ve kuvvetli yer hareketi istasyonu işletiyor. TÜBİTAK, AFAD ve diğer üniversiteler de Marmara'yı gözlemliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.