Cuma 26.12.2014 11:41

İstanbul'un barajları hızla doluyor

İstanbul'a su sağlayan barajların doluluk oranı yüzde 55,30'a yükseldi.

İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi verilerinden derlenen bilgiye göre, kente su sağlayan ve toplam 863 milyon 770 bin metreküp su tutma kapasitesine sahip barajlardaki mevcut su hacmi artmaya devam ediyor.
Barajlardaki su miktarı, geçen yıl aralık ayında yüzde 38 iken, bugün itibarıyla yüzde 55,30 olarak ölçüldü. Barajlardaki su miktarı ocakta 34,77, şubatta 31,32, martta 32,19, nisanda 32,52, mayısta 28,57, haziranda 25,32, temmuzda 21,33, ağustosta 17,23, eylülde 19,05, ekimde 27,62, kasımda 39,47 oldu. Bu rakamlar dikkate alındığında barajlardaki su miktarı yıl içinde ilk kez bu seviyeye yükseldi.
İstanbul'un barajlarının son 10 yıldaki doluluk oranlarına bakıldığında, 2009 yılında yüzde 96,69 ile en yüksek seviyeye ulaştı.
Son 10 yllık verilere göre, barajların 2005'te yüzde 70,80'i, 2006'da 57,36'sı, 2007'de 25,72'si, 2008'de 31,44'ü, 2009'da 96,69'u, 2010'da 79,79'u, 2011'de 60,23'ü, 2012'de 62,10'u ve 2013'te 37,21'i doldu.
BARAJLARIN SON DURUMU
İstanbul'a su sağlayan barajlardaki doluluk oranları şöyle:
BARAJ YÜZDE
ÖMERLİ 53,74
TERKOS 82,65
B.ÇEKMECE 30,77
DARLIK 32,83
SAZLIDERE 30,95
ALİBEY 80,39
ISTRANCALAR 99,91
PABUÇDERE 92,89
KAZANDERE 100,00
ELMALI 60,54


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.