Son Güncelleme: Cuma 05.07.2013
İşte Kanal İstanbul
SABAH, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın hazırladığı Kanal İstanbul projesinin güzergâhını içeren imar planına ulaştı. Plana göre 44 kilometre uzunluğundaki kanal, Yeniköy'den başlayıp, Sazlıdere Barajı'nı takip ederek Küçükçekmece Gölü'nden denize dökülüyor
Plana göre Kanal İstanbul'un başlangıcı, 3. Havalimanı ile komşu olacak. Bakanlığın, bu rotayı seçmesinin en önemli nedeni ise, kanal aksında bulunan arazilerin çoğunun hazineye ait olması ve kanal açılırken Sazlıdere Barajı ve Küçükçekmece Gölü'nden maksimum düzeyde faydalanılacak olması. Sazlıdere Barajı ve Küçükçekmece Gölü'nün dışında kalan alan 16 kilometrelik kısmında hafriyat çalışması yapılacak. İstanbul'un çılgın projesi kesin güzergâhı Yeniköy-Sazlıdere Barajı- Arnavutköy -Başakşehir - Küçükçekmece Gölü olacak. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Kanal İstanbul projesi için geçtiğimiz Nisan ayında alt ve üst yapı projeleriyle ilgili belediyeler ve kurumlardan önümüzdeki 50-100 yıllık yaklaşım planlarını, projelerini ve çalışmalarını istedi. Bakanlığa ulaşan görüşler doğrultusunda 1/100.000 ölçekli imar planı yaptı. Planı, Bakanlığa bağlı Mekânsal Planlama Genel Müdürlüğü hazırladı.
ÜÇÜNCÜ HAVALİMANINA KOMŞU
Plan ile Kanal İstanbul güzergâhı ve güzergâhta yapılacak yeni yerleşim birimleri, ticaret alanları ve turizm merkezleri ile rezerv alanları da belirlendi. İmar Planı'na göre Kanal, Kuzey'de Yeniköy'den başlayacak, 3. Havalimanı'na komşu olacak. 44 km uzunluğunda ve 200 metre genişliğinde olması planlanan Kanal'ın kuzey ve güney ucunda birer lüks marina kurulacak. Bakanlığın, bu rotayı seçmesinin en önemli nedeni ise, kanal aksında bulunan arazilerin büyük bölümünün hazineye ait olması. Hazırlanan plandaki verilere göre kanalın geçtiği arazilerin büyük bölümü tarımda kullanılıyor. Projede Sazlıdere Barajı ve Küçükçekmece Gölü'nden maksimum fayda sağlanması da planlandı. Sazlıdere Barajı boydan boya kanalın içinde olacak. Kirlilik sebebiyle tehlike alarmı verilen Küçükçekmece Gölü de kanal içinde yer alacak. Bu sayede istimlak bedeli ile diğer maliyetler daha düşük olacak. Güzergâhın bir diğer avantajı, yol üzerinde hiç orman arazisi bulunmaması. Kanal boyunca yoğun ve az yoğunlukta konutlar, ticaret alanları ve turizm merkezleri bulunacak.
EN SON HABERLER
- 1 Nevşehirli şehit son yolculuğuna uğurlandı
- 2 Boşanma aşamasındaki eşini öldürmüştü tutuklandı
- 3 İstanbul’da korkunç cinayet: Taksi plakası ilanıyla tuzak kurup öldürdü!
- 4 Türkiye tacizci sanılarak öldürülen adamı konuşmuştu: Davada karar verildi!
- 5 Maymunlarla yılanlarla yakalandılar
- 6 Yusuf Kanlı: Adana’nın sinekle ve haşeratla başı dertte
- 7 Bakan Yerlikaya acı haberi duyurdu: Astsubay şehit oldu!
- 8 Midyat’ta kervanların mekânı bin yıllık Gelüşke Hanı, aslına dönüştürülüp, turizme açılacak
- 9 Belediye binasını yakmak istedi “Ben yandım belediye de yansın“
- 10 Karısını arkadaşı ve dayısının eşiyle aldattı: Yediği cezayı duyunca kulaklarına inanamadı!