Pazartesi 08.05.2017
Son Güncelleme: Pazartesi 08.05.2017

İstiklal’de riskli binalara restorasyon

Türkiye’nin en turistik caddesi İstiklal’de faaliyet gösteren birçok işletme, afet riski dolayısıyla kepenk indirirken bazı binalar yıkılma riskine karşı mecburi restorasyona alındı

Dünya metropolleri arasında en pahalı cadde olarak gösterilen Beyoğlu İstiklal Caddesi'ndeki binalar yıkılma ve deprem tehlikesine karşı yenileniyor. Bölgede son olarak afet riski altındaki yapıların dönüştürülmesiyle ilgili kanundan yararlanmak isteyen 7 mülkiyet sahibi, binasını tahliye ettirmek üzere başvurdu. Cadde üzerindeki binalar yeniden yapılmak üzere kapatılarak restorasyona alındı. Böyle olunca da esnaf restorasyon bitene kadar mecburen kepenk indirmek zorunda kaldı.
BİNALAR TAHLİYE EDİLİYOR
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na yapılan başvurular, yetkili yapı denetim firmalarınca denetlendi. Caddede son olarak 7 binanın çökme, yıkılma tehlikesine karşı tahliye edilmesi, restorasyon veya güçlendirme sonrasında yeniden açılabileceği uyarısında bulunuldu. Beyoğlu Belediyesi'ne iletilen konuyla ilgili mülk sahibi ve kiracılara tebligat yapılarak binaları boşaltmaları istendi. Yasal süreleri içerisinde boşaltıldıktan sonra, yenileme veya yeniden yapım izni alan binalarla ilgili işlemlere başlandı. İstiklal Caddesi'ndeki tanınmış mekanların da yeraldığı binalardan bir tanesi yeniden inşa edilerek hizmete açıldı. Diğerleri restorasyon işlemlerine başladı. Yedikule Sırp Purgiç Ermeni Vakfı ile Taksim Surp Agop Ermeni Vakfı'nın mülkiyetindeki binalar da tahliye ve yenileme çalışması kapsamına alındı. Beyoğlu İstiklal Caddesi üzerinde hasarlı 189 bina bulunuyor.
YAMAN KANAL İSTANBUL'DA GEÇ BİLE KALINDI
İstanbul Boğazı'nda olası bir gemi çarpışmasının afet boyutunda sonuçlara yol açacağı ifade ediliyor. İTÜ Çevre Mühendisliği Bölümü Öğretim Görevlisi İbrahim Demir, "Boğaz'dan yılda 80 bine yakın gemi geçiyor. Bunların içerisinde ham petrol, sıvılaştırılmış doğalgaz, amonyak, klor gazı gibi her türlü tehlikeli madde yükü olan gemiler de var. Boğaz'da iki gemi çarpışsa meydana gelecek can kaybının ne olacağı açıkçası hesaplanmamış. Yıllar önce Hindistan'da klor gazı patlaması meydana gelmişti, 30 bine yakın insan ölmüştü" dedi. Demir, "Kanal İstanbul geç kalınmış bir proje. Kanal İstanbul yapıldığında tehlikeli ve zehirli yük taşıyan gemiler kaydırılarak İstanbul kurtarılmış olacaktır" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.