Cuma 05.04.2013

Kadın her durumda 'kilom fazla' diyor

Kadınlar böyle şikâyet ederek iyi ediyor. Çünkü kilosunu olduğundan az tahmin eden erkekler hastalıklara davetiye çıkarıyor

İngiltere'deki bir araştırma için 300 binden fazla kişi incelendi. Katılımcılara "sağlıklı kiloda, kilolu, obez ve morbid obez" adıyla dört kategori sunuldu ve kendilerini hangi kategoride gördükleri soruldu. The Guardian gazetesi araştırmacıları her 4 erkekten 1'inin kendilerini olduklarından daha ince gördüklerini saptadı. Kadınlar ise daha kilolu görüyor. Bu erkekler kilolu olmasına rağmen birinci kategoride bulunduklarını söyledi. Yani katılımcıların yüzde 23'ü öyle olmadığı halde sağlıklı bir kiloda olduğunu düşünüyor.

OBEZ ORANI ÇOK YÜKSEK

Erkekler kilolarını kontrol etmeyerek sağlıklarını riske atıyor ve kilolarını kadınlara göre daha çok küçümsüyor. Böylelikle kilo durumları onların kalp hastalıkları, diyabet ve bazı kanser hastalıkları riskini artırıyor. İngiltere'deki erkeklerin yüzde 68'i kadınlarınsa yüzde 58'i kilolu veya obez. Yani kadınlar kendi ağırlığı hakkında bilinçli. Kadınlar televizyonda gösterilen ince mankenlerden de etkilenebiliyorlar ve bundan dolayı kiloları açısından daha kaygılı ve dikkatli olabiliyorlar. Çalışmaya katılan kadınların sadece yüzde 8'i kilosunun altında bir değer verirken erkeklerde bu oran yüzde 12 idi.
ÇOK KİLO TERSİ TAHMİN
Araştırmadaki kategoriler Vücut Kitle İndeksi oranlarına göre hesaplandı. 18.5 vücut kitle indeksi çok zayıf, 18.5 - 20 arası vücut kitle endeksi ise ideal olarak tanımlanıyor. Kısacası vücut indeksi 25'ten fazla olan biri kilolu sayılıyor. Araştırmada vücut kitle indeksi düşük kişilerin yüzde 70'inin de kilo seviyelerini doğru tahmin ettiği belirlendi. Katılımcıların vücut kitle indeksi arttıkça doğru tahmin düzeyi de düşüyor. Kilolu katılımcıların yüzde 67'si sağlıklı bir kiloya sahip olduklarını düşünürken olduğundan daha zayıf olanların sadece yüzde 27'si sağlıklı bir kiloya sahip olduğunu düşünüyordu. Obez olduğunu düşünenlerin oranı ise yüzde 7. Ayrıca halkın yüzde 44'ü obez olduğunu, yüzde 46'sı ise morbid obez olduğunu tahmin edemedi.
KADIN KENDİNE DAHA DİKKAT EDİYOR
Prof. Dr. Ziya Mocan (İç Hastalıkları Uzmanı): Kadınlar gelişme çağından itibaren kendilerine çok dikkat ediyor ve görüntülerine daha çok önem veriyorlar. Metroseksüel erkekler de biraz dikkat etmeye başladı ama genel olarak görüntülerine o kadar dikkat etmedikleri için kilolarını da görmemezlikten geliyorlar. "Göbek erkeğin balkonudur, güçtür" diye avunuyorlar. Erkeğin diyete başlaması daha zordur. Çünkü erkek hayatta daha aktif. Aktif oldukça iştahı da artıyor. Dolayısıyla metabolizması da daha hızlı çalışıyor. Ancak bir erkek kilo vermeyi kafasına koyuyorsa kadına göre daha hızlı verir. Çünkü metabolizması daha hızlıdır. Kas yapısı daha fazladır. Kas da yağları daha çabuk yakar. Erkeğin tek sorunu diyettir. Yapabilirse kadından hızlı zayıflar.
ERKEĞİN ROL MODELİ YOK
Uzm. Dr. Ayça Kaya (Metabolizma Hastalıkları Uzmanı): Erkekler kilolarını fark etmiyor. En büyük neden zayıf kadın mankenlerin hep göz önünde olması. Baklavalı bir erkek lanse edilmiyor. Zayıf kadın güzel kadındır imajı medya tarafından kadınların beynine işleniyor. Erkekler için ise böyle bir şey yok. Erkeklerin kas kütlesi kadınlardan çok olduğu için bir erkek morbid obezite olmadığı sürece şişmanlığını göstermiyor. Erkekler çok büyük bir sağlık problemi olmadığı sürece zayıflamaya çalışmıyor. Erkeğin kilo vermesi kadından daha kolay. Çünkü erkek mutfakla kadın kadar ilgili de değil.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.