Son Güncelleme: Cumartesi 13.06.2015 14:02
Kağıt bilet de çözüm olmadı
İzmir'de, toplu ulaşımda 1 Haziran'da yenilenen elektronik ücret toplama sistemindeki değişikliğin getirdiği sorunlar nedeniyle yaşanan sıkıntılar devam ediyor.
Kent içi toplu taşımada, otobüs, metro, hafif raylı sistem ve deniz ulaşımında entegre olarak kullanılan elektronik ücret toplama sisteminde, 13 Ocak'ta açılan ihale sonucuna göre işletme hakkının 1 Haziran itibarıyla başka bir firmaya geçmesinin ardından yaşanmaya başlayan sorunlar aşılamadı.
Sistem değişikliğinin yapılamaması nedeniyle 1-10 Haziran'da toplu taşıma araçlarının zorunlu olarak "ücretsiz" hizmet verdiği İzmir'de, 11 Haziran'dan bu yana ise sınırlı sayıda kart dolum gişesinin hizmet vermesine karşın "ücretsiz geçiş" uygulamasına son verildi.
Yeni sistemde halen otomatik kart dolum cihazlarının ve bayilerin aktif hale getirilememesi nedeniyle özellikle işe geliş ve gidiş saatlerinde İzmirliler uzun süre gişe kuyruğunda beklemek zorunda kaldı.
"Kağıt bilet"de çözüm olmadı
Bu arada, kartını yeni sisteme henüz uyarlatamayanlar ve kartında yeterli bakiyesi olmayanlar için yıllar sonra yeniden hayata geçirilen "kağıt bilet" uygulaması da yaşanan yoğunluğa çözüm olmadı.
Otobüsler dışında metro ve deniz ulaşımı kullanımı için biletlerin kart dolumu yapılan gişelerde satışa sunulması nedeniyle bu uygulama da işlevsiz kaldı.
EN SON HABERLER
- 1 Bakan Tekin'den öldürülen okul müdürü için başsağlığı mesajı
- 2 İzmir'de tarihi binada yangın: Mahsur kalan kadını ekipler kurtardı
- 3 Traktörün altında kaldı: Feci şekilde can verdi
- 4 Kastamonu’daki 'kesik baş' cinayetinde 3 tutuklama
- 5 İzmir açıklarında 47 düzensiz göçmen kurtarıldı
- 6 Komşudan insanlık dışı eziyet: Komşusunu iple arabaya bağladı, metrelerce sürükledi!
- 7 Sosyal medyadan tanıştıkları kişinin mobil bankacılığını kullanarak 360 lira kredi çektiler
- 8 Okul müdürü İbrahim Oktugan öldü! Okuldan atılan öğrencisi kurşun yağdırmıştı!
- 9 Sinan Ateş iddianamesi kabul edildi
- 10 Berfin 15 günlük yaşam mücadelesini kaybetti