Pazar 18.08.2014

Kandilli'ye tsunami izleme merkezi

Marmara depreminin 15'inci yılında hem Türkiye hem de bölge ülkeler için hayati önem taşıyan bir merkezin açılışı yapıldı. Boğaziçi Üniversitesi Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü bünyesinde Bölgesel Deprem ve Tsunami İzleme Merkezi kuruldu. En son teknolojiyle kurulan merkezde yaklaşık bin adet istasyondan canlı olarak bilgi toplanlanıp değerlendirilecek. Büyük deprem oluşumlarını takip edilip, gerekli durumlarda tsunami tehlikesine karşı erken uyarı verilecek. Merkez, dün Boğaziçi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Gülay Barbarosoğlu ve Enstitü Müdürü Prof. Dr. Mustafa Erdik'in katılımıyla gerçekleştirilen törenle açıldı.
'İSTANBUL'DA 30 BİN BİNA YIKILIR '
Prof. Erdik açılışın ardından İstanbul'da 7 şiddeti üzerinde deprem beklendiğine yönelik senaryoları da değerlendirdi. "Tabii böyle bir şeyin olmasını istemeyiz ama depremin olması ihtimali yüksek" diyen Erdik, "Deprem için herhangi bir zaman vermemiz söz konusu değil. Sadece ihtimallerle konuşuyoruz. Ve yıllık ihtimali yüzde 2-3 mertebesindedir. Böyle bir deprem olduğu zaman İstanbul'daki binalardan yaklaşık 30 bininin ağır hasar göreceğini ve yıkılacağını tahmin ediyoruz. Can kaybı da buna benzer ölçülerde olacaktır maalesef" diye konuştu. Prof. Dr. Mustafa Erdik merkezin esas görevlerinden birinin Doğu Akdeniz Bölgesi'nde meydana gelecek olan tsunami olayları hakkında bölge ülkelerine erken ve doğru bilgi sağlama olduğunu da sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.