Giriş Tarihi: 15.4.2024

Kapıda vizeyi alan Samos’a koştu... Yunan esnaftan Erdoğan’a teşekkür!

Yunan adalarına gitmek isteyen vatandaşlara kapıda vize uygulaması başladı. 9 günlük bayram tatilinde adalar doldu taştı. SABAH, Samos’a giderek adanın nabzını tuttu, Yunan esnafla konuştu. Yunanlılar, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a teşekkür ederek, adaya gelen Türk turistlerden dolayı büyük mutluluk duyduklarını ifade etti.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın geçen yıl sonu Atina'da görüştüğü Yunan Başbakan Kiryakos Miçotakis, Yunan adalarında Türklere kapıda vize uygulamasına geçileceğini duyurdu. Türk vatandaşlarına kapıda vize uygulaması İstanköy (Kos), Midilli (Lesvos), Rodos, Sisam (Samos) ve Sakız (Chios) adaları için 30 Mart'ta başladı. 9 günlük bayram tatili nedeniyle vatandaşlar adalara akın etti. SABAH, Samos'a giderek adanın nabzını tuttu, Yunan esnafla konuştu.

BABAANNEM SÖKE DOĞANBEY KÖYÜ'NDEN SAMOS'A GELDİ

Samos'ta iki çocuk babası Medousa Otel ve kafenin sahibi Michalis Moraitis (66), "Samos'ta doğdum ve büyüdüm. Babaannem Aydın'ın Söke ilçesindeki Doğanbey Köyü'nden Samos'a gelmiş. Kapıda vize uygulamasından çok memnumuz. Recep Tayyip Erdoğan ve Kiryakos Miçatakis'e bu anlaşmayı yaptıkları için teşekkür ederim. Biz dost iki ülkeyiz. Buna inanıyoruz. Başbakanımıza bu güzel komşuluk ilişkilerini yürüttüğü için minnettarız. Türkler tatil için Yunanistan'a gelmeyi seviyorlar. Kapıda vize uygulaması önümüzdeki yıllarda da devam eder diye umuyorum. Yunan adaları çok güzel. Her zaman onları adalara davet ediyoruz. Kuşadası Limanı Operasyon sorumlusu Regaip Pektaş da Türkler ve Yunanlılar arasında kültürel bir köprü kuruyor. Biz onu Samos'ta Regiee diye çağırıyoruz. Adada tüm yıllardır esnafı tanıyor. Adaya gelmek isteyen Türklere yol gösteriyor. Desteklerinden dolayı ona da çok teşekkür ederiz" dedi.

SAMOS ŞEHİR MERKEZİ EKONOMİSİNİN YÜZDE 70'İ TÜRKLER

Restoran sahibi Lui Galanos (66), "Türklerin adaya gelmesinden dolayı çok memnumuz. Samos şehir merkezi ekonomisinin yaklaşık yüzde 70'i Türk turistler. Eğer adaya turist gelmezse otellerin kapısına kilit vurulur. Erdoğan ve Miçotakis'e teşekkür ederiz. Umarım önümüzdeki yıllar Türk turistlerin sayısı daha da artar. Türk turistlere adamıza geldikleri için teşekkür ederiz. Onlara her zaman kapımız açık" dedi.

ARKADAŞIZ, KOMŞUYUZ

Adadaki Corner Kafe'nin sahibi evli 2 çocuk babası Dimitris Dilaveris (51), "Dedem bu mekanı 1938'de açmış. 86 yıldır faaliyetteyiz. Bu adadaki en eski mekan. 1992 yılından beri ben işletiyorum. Kapıda vize uygulamasından dolayı Türk turist sayısında büyük bir artış oldu. Türk turistler adaya gelerek güzel yemek yiyip, geziyorlar. Mutlu oluyorlar. Ünlü Türk müşterilerimiz bile var. Türkler ve Yunanlılar kardeşiz. Benzer kültüre sahibiz. Ben ailem Söke ilçesine bağlı Doğanbey Köyü'nden buraya gelmiş. Soyadım zaten Dilaver. Türkçe bir sözcük. Çok memnunuz. Biz arkadaşız, komşuyuz. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a ve Kiryakos Miçotakis'e teşekkür ederiz" dedi.

KAPIDA VİZE UYGULAMASINDAN MEMNUNUZ

31 yaşındaki otel işletmecisi Ioannis Trovas, "Facebook'ta 85 bin kişinin üye olduğu 'Summer in Samos' isimli grubu 2017'de kurdum. Bu Facebook hesabı üzerinden insanlara ada ile ilgili bilgiler veriyorum. Samos'taki mekanlar ile ilgili fotoğraf paylaşıyorum. İnsanlar Samos ile ilgili bana soru soruyorlar. Bu sorulara yanıt veriyorum. Bazen adanın tarihi ile ilgili soru soruyorlar. Bazen adada nerede iyi yemek yiyebileceklerini soruyorlar. Samos'ta 22 odalı bir otel işletiyorum. Kapıda vize uygulamasının ardından daha çok Türk'ün adaya gelip ziyaret edeceğini ve daha uzun süre kalacağını düşünüyorum. Bu vize uygulamasından memnunuz" diye konuştu.

MUTLU GERİ DÖNÜYORLAR

61 yaşındaki restoran işletmecisi Boyla Galanou, "Kapıda vize uygulaması başladıktan sonra geçen hafta çok güzel geçti. Bütün hafta boyunca restoranımızda Türk müşterileri ağırladık. Türkler Samos'a gelip keyifli vakit geçiriyorlar. Yemeklerimizi seviyorlar. Mutlu şekilde geri dönüyorlar. Taverna gecelerimiz oluyor. Müzik programlarımız var" dedi.

SAMOS'TA TÜRK RESTORAN SAHİBİ

Samos'ta restoran işleten 45 yaşındaki bir çocuk babası Özgür Fındık, "6 yıldır burada eşimle restoran işletiyoruz. Tüm Yunan adalarını gezdik. En yeşil ada Samos. O yüzden burada kalmaya karar verdik. En güzel ve sakin ada. Adada işler 6 ay sürüyor. O neden 6 ay çalışıp kalan 6 ay Türkiye'ye ya da Almanya'ya gidiyoruz. Buradan İzmir'e rahat geçebiliyoruz. Daha önce İstanbul'da yaşıyorduk. Daha sonra İzmir'e taşındık. Kapıda vize uygulaması başladıktan sonra çok yoğun bir hafta geçirdik. Yunan esnafla da konuşuyoruz. Onlar da çok memnunlar" dedi.