Salı 22.09.2009
Son Güncelleme: Salı 22.09.2009

Kıyı nüfusu 'yaş'lanıyor

İzmir'in Türkiye ortalamasına göre 'yaşlı' olan nüfusu kentin kıyı ilçelerinde daha da 'yaşlanıyor.' Medyan (ortanca) yaşın yükselmesinin nedeni olarak çocuk sayısındaki azalma ve ömrün yükselmesi gösteriliyor. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) İzmir Bölge Müdürü Rıdvan Yaka, sahil bölgelerine emeklilerin yoğun olarak yerleşmeyi tercih ettiğini, buralarda nüfus artış hızı daha yüksek olsa da bunun genç ve çocuk sayısında değil yaşlı nüfusta bir artışa tekabül ettiğini dile getirdi. Türkiye'nin ortanca yaşının 28,5 olduğunu, İzmir'de bu rakamın 32,4'e yükseldiğini anlatan Yaka, "Dikili, Foça, Karaburun, Çeşme gibi kıyı ilçelerde ise İzmir ortalamasının da üzerinde. Örneğin Karaburun'da 41,8 ve bu gittikçe yükseliyor'' diye konuştu. Bölge Müdürü Yaka, 2008 sonu itibariyle sahil ilçelerinin yaş gruplarına bakıldığında 0-4 yaş grubundaki çocuk sayısının 5-9 yaş grubundaki çocuk sayısına göre değişen oranlarda düştüğünü, 10 yıl sonra bu bölgelerde öğrenci sayısının azlığından dolayı ilköğretim okullarının birleşmesinin gerekebileceğini söyledi. Türkiye nüfusunun yaş dağılımının piramide benzediğini, bir başka deyişle genç nüfusun yaşlı nüfusa göre daha fazla olduğunu anlatan Yaka, "Bu şekil, İzmir için baklava dilimine benzemektedir. Yani 15 yaşına kadar olan çocukların sayısı ile 40 yaş üstü kişilerin dağılımı birbirine çok yakın'' diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.