Perşembe 25.08.2011 14:28
Son Güncelleme: Perşembe 25.08.2011 14:29

"Kulaklıkla da olsa konuşmayın"

Bazı sürücülerin, seyir esnasında telefonla konuşmanın yol açacağı sorunları kulaklık kullanarak önlediğini sandığı, ancak konuşma sırasında ''Beynin başka yere odaklanması'' nedeniyle bu görüşün gerçeği yansıtmadığı bildirildi.

İleri sürüş teknikleri uzmanı Onur Akçay, bayram dönemlerinde meydana gelen trafik kazalarında büyük oranda artış gözlendiğini söyledi.
Bu bağlamda, bayramlardaki trafik kazalarının nedenlerini ortaya koyan bir araştırma yaptıklarını belirten Akçay, 10 bin aday üzerinde gerçekleştikleri çalışma sayesinde söz konusu kazaların en önemli nedenlerini ortaya koyduklarını söyledi.
Akçay, elde edilen istatistiklerin çarpıcı olduğuna işaret ederek, şöyle konuştu:
''Farklı meslek gruplarından, farklı mevki ve sosyal gruplardan eğitime gelen yaklaşık 10 bin aday üzerinden elde ettiğimiz sonuçlara göre, özellikle trafik levha ve kuralları konusunda eksiklik çok fazla. Çok temel kural ve levhalar hakkında yüksek öğrenimini tamamlamış birçok aday dahi bilgisiz durumda. Sürücülerin yüzde 88'i 'geçiş üstünlüğü' kuralını bilmiyor, uygulayamıyor. Yüzde 76'sı 'sollama' prensiplerini bilmiyor, umursamıyor ve hatalı sollama sonucu hayatını kaybediyor. Sürücülerin yüzde 72'si takip mesafesini tam olarak bilmiyor. Takip mesafesini tam olarak bilen, uygulayan sürücü oranı sadece yüzde 9. Sürücülerin yüzde 86'sı fren mesafesi konusunda tamamen bilgisiz. Yüzde 54'ü direksiyon başında telefonla konuşuyor, yüzde 38'i ise telefonla mesajlaşıyor.''
Hız limitlerini tam olarak bilen sürücü sayısının çok az olduğunu vurgulayan Akçay, bu çerçevede araç takip mesafesini bilen ve doğru olarak uygulayan sürücü oranının da sadece yüzde 9'da kaldığını ifade etti.
''KULAKLIKLA DA OLSA KONUŞMAYIN''
Hangi hızda fren yapıldığında, aracın durması için kaç metreye ihtiyaç duyulacağını bilen sürücü oranının ise sadece yüzde 8 olduğuna dikkati çeken Akçay, şöyle devam etti:
''Bayram yolculuklarındaki kazaların en büyük nedenlerinden biri, acele etmeye bağlı olarak yapılan hatalı sollamalar olarak karşımıza çıkıyor. Özellikle gidiş geliş olarak düzenlenmiş tek şeritli yollarda sürücüler tabela ve çizgilere uymuyor ve kazalara sebebiyet veriyor. Diğer bir kaza sebebi ise sürüş esnasında telefonla konuşmak. Bazı sürücülerimiz seyir halinde kulaklık kullanarak telefonla konuşmanın güvenli olduğunu sanıyor. Fakat önemli olan telefonuun ele alınarak konuşulması değil, beynin başka yere odaklanması. Bu nedenle ister elinizde, ister kulaklık yardımıyla araç kullanırken telefonla konuşmak tehlikeli ve ölümcül hatalara neden olabilir.''
KAZASIZ BİR BAYRAM İÇİN NELER YAPILMALI
Akçay, trafik kazalarının oranını en düşük seviyeye indirmek için sürücülere çeşitli tavsiyelerde bulunarak, öncelikle gidilecek yerin hava durumu ve varsa yol çalışmaları hakkında bilgi sahibi olunarak önlem alınması gerektiğini ifade etti.
Yol yapım çalışmalarına bağlı olarak trafik işaretlerine dikkat edilmesinin önemine değinen Akçay, yolculuğa erken saatlerde başlanmasının çok daha iyi olabileceği, yola çıkmadan bir gün önce bile olsa alkol tüketilmemesi ve erken uyunması gerektiğini belirtti.
Akçay, ayrıca, yolculuk esnasında uyulması gereken kuralları şöyle sıraladı:
''Yolculuk sırasında uyku getirebilecek ilaçlardan uzak durulmalı. Ağır, yağlı yiyecekler tüketilmemeli. Çünkü bu tür yiyecekler de uyku getirebilir. Kalın ve fazla giysilerin yerine hafif ve rahat kıyafetler ile pedalları rahatça hissedilebileceği, hassasiyeti yüksek ince tabanlı ayakkabılar tercih edilmeli. Sürekli klima açık şekilde yolculuk yapılmamalı, 30 dakikada bir cam açılarak araç içini havalandırma ihmal edilmemeli, Araçta klimanın üflediği havanın doğrudan yüz ve göğüs bölgesine değil cama doğru gelmesine dikkat edilmeli, sıcaklardan fazla etkilenmemek için bol su tüketilmeli.''
Tır, kamyon gibi ağır tonajlı araçların sık kullandığı yollarda lastiklerin yol açtığı izlere dikkat edilmesi gerektiğine değinen Akçay, şunları kaydetti:
''Bu tür yollarda ağır yükün asfaltı ezmesiyle oluşan iz görünümündeki çukurlar, direksiyon hakimiyetinin kaybolmasına neden olabilir. Takip mesafesi korunmalı, şehir içinden geçilirken hız düşürülmeli. Kısa farlar gece gündüz açık tutulmalı. Hız limitlerine uyulmalı. Emniyet kemerini takılmalı ve araç içindekilere taktırılmalı. 12 yaşın altındaki çocuklar boylarına ve kilolarına göre düzenlenmiş güvenlik koltuklarına oturtulmalı, kucakta ve ön koltukta taşınmamalı.
Yoğun sis olan bölgelerde hız azaltılmalı, kenarlardaki parlayan tabelaları takip ederek yolu anlamaya özen gösterilmeli. Kesinlikle yoğun siste öndeki araç takip edilmemeli. Bu tür durumlarda öndeki aracın yaptığı hatanın bedelini birlikte ödersiniz. Eskimiş silecek lastikleri değiştirilmeli. Lastik havalarıyla bilinçsizce oynanmamalı, araç üreticisinin verdiği değerlere sadık kalınmalı.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.