Perşembe 26.07.2013
Son Güncelleme: Perşembe 25.07.2013

Kültür ekonomisi markalaşma için önemli

Türkiye'nin turizm geliri 30 milyar dolara yaklaştı bunun yüzde 52'sini kültür turizmi oluşturuyor

Contemporary İstanbul, Türkiye Avrupa Eğitim ve Bilimsel Araştırmalar Vakfı (TAVAK) işbirliğiyle hazırlanan, "Türkiye'de Kültür (Kreatif) Sektörünün Boyutları" başlığıyla sektör araştırmasının sonuçlarını, Nişantaşı The Sofa Otel'de düzenlediği basın toplantısıyla açıkladı. Contemporary İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Ali Güreli, kültür ekonomisinin Türkiye'nin markalaşması yönünden önemli olduğunu belirtti. TAVAK Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Faruk Şen ise spor, gastronomi ve kültür ekonomisi başlıkları üzerinde dururken, Fransa'nın kültür ekonomisinde ön sıralarda geldiğini ve kendilerinin de Almanya'dan esinlendiklerini vurguladı. TAVAK tarafından hazırlanan araştırma; Türkiye'de kültür sektörünün boyutları ve ekonomisi, ülkemizde özel sektör ve hane halkının kültürel harcamaları, halkın eğlence ve kültür yaklaşımları, Avrupa'da kültür sektörünün ve ekonomisinin sayılar ile değerlendirilmesi gibi konularını tüm detaylarıyla değerlendiriyor. Bilgilere göre, 2011 yılında Türkiye'nin turizm gelirleri 30 milyar dolar sınırına yaklaşırken, kültür turizmi bu gelirlerin yüzde 52'sini oluşturuyor.
Tezcan TOPAL

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.