Cumartesi 23.06.2012

Kürtaj tartışması doğum kontrolüne ilgiyi artırdı

Kürtaj tartışmalarından sonra Türk Aile Planlama Derneği'nin internet sitesi "dogumkontrolhapim. com"da, doğum kontrolüne yönelik sorular 10 kat artış gösterdi. 2011'in sonunda gerçekleştirilen Kadın Sağlığı Araştırması'na göre, Türkiye'de 3 kadından yalnızca 1 tanesinin modern, güvenilir ve geri dönüşlü doğum kontrol yöntemi kullandığına dikkat çeken Türk Aile Planlaması Derneği Başkanı Prof. Dr. Hakan Şatıroğlu, gündemdeki tartışmalarla bu konuya ilginin arttığını belirtti. dogumkontrolhapim.com sitesinde doğum kontrol haplarına yönelik en çok merak edilen sorular Prof. Dr. Hakan Şatıroğlu tarafından videolar ile cevaplanıyor. En çok merak edilenler arasında doğum kontrol haplarının ek faydaları, kimler tarafından kullanılabileceği, cilde ve saçlara etkisi, cinselliği nasıl etkilediği, nasıl kullanılacağı yer alıyor. Uzman hekimlere sorulan sorular ise 24 saat içinde cevaplanıyor. 15-49 yaş grubundaki kadınlar arasında Türkiye'de en çok kullanılan doğum kontrol yöntemleri; yüzde 22 ile spiral ve yüzde 16 ile kondom. Modern ve güvenilir bir yöntem olan doğum kontrol haplarının kullanım oranı ise yüzde 8. Bu oranın İran, Mısır gibi ülkelerin bile gerisinde olduğuna dikkat çeken Şatıroğlu Türkiye'de halen doğum kontrol yöntemleri konusunda doğru bilinen yanlışlar olduğunun altını çiziyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.