Pazartesi 20.12.2010

Lodos hamsiyi vurdu

Kışın çok tüketilen balıklarından hamsinin Aralık başında kasası 10 liraya düşen fiyatı katlanarak arttı. Şiddetli lodos avlanmada gerilemeye neden olurken, hamsinin kasası 60 TL'ye çıktı

Marmara'da lodosun kuvvetini artırmasına bağlı olarak av miktarı gerilerken hamsinin kasa fiyatı tırmandı. İstanbul Su Ürünleri Hali'nin verilerine göre kışın bol tüketilen balıklarından hamsinin kasası 50-60 TL fiyat aralığında satıldı. Balıkçılar hamsi fiyatlarında görülen artışı yağmur ya da soğuğa değil rüzgara bağlıyor. Balıkçı Kenan Balcı, "Hava rüzgarlı, deniz de dalgalı olduğu zaman her bölgeden balık tutulamaz. Ağı A bölgesine atarsınız B bölgesine gider. Avda güçlük çekilir. Yani rüzgar tekneyi de ağı da istediği yana çeker" dedi.
'YAKINDA NORMALE DÖNER'
Lodostan ötürü av miktarında büyük gerilemeler görüldüğünü vurgulayan Balcı, "Poyraz başladı mı 1 hafta 10 gün devam eder. Ancak lodos kısa vadeli olur. 5 gün sonra geriye bir şey kalmaz. Dolayısıyla av miktarı da fiyatlar da normale döner" diye konuştu. Balcı ayrıca, Çanakkale Boğazı'ndan Beylikdüzü, Adalar ve Yalova açıklarına kadar her bölgede bol miktarda hamsi bulunduğunu da belirtti. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Su Ürünleri Hali'nin verilerine göre istavritin kasası 110 TL'den alıcı beklerken, çipuranın kilogram fiyatı 8-10 TL. Fiyatı hissedilir oranda gerileyen çinekopun kasası ise 160-170 TL'den tüketiciye sunuluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.