Cuma 17.08.2013
Son Güncelleme: Cumartesi 17.08.2013

'Marmara depremi yaklaşıyor'

Yıldız Teknik Üniversitesi Doğa Bilimleri Araştırma Merkezi Başkanı Prof. Dr. Şükrü Ersoy, 17 Ağustos depreminin üzerinden geçen 14 yılın ardından, ne gibi mesafeler alındığını sorguladı. Türkiye'nin, başta deprem olmak üzere pek çok afet tehlikesine açık bir ülke olduğunu söyleyen Ersoy, "17 Ağustos 1999 ve ardından gelen 12 Kasım depremleri, Marmara Bölgesi'nde büyük can kaybına ve maddi hasarlara yol açmış, dünyanın en aktif deprem kuşaklarından biri üzerinde yer alan ülkemizin depreme hazırlıksız yakalandığını bize açık bir biçimde göstermiştir. Beklenen Marmara depremi giderek yaklaşıyor. Sadece İstanbul'da, Türkiye'nin yüzde 25'i olan 15 milyon insan yaşıyor. Buna Kocaeli, Sakarya, Bolu, Yalova, Bursa, Balıkesir, Çanakkale, Tekirdağ, Edirne, Kırklareli gibi çevre illeri de kattığımızda bu oran yüzde 40'lara varmaktadır. Türkiye ekonomisine yüzde 40'tan fazla katkısı olan bu bölgedeki bir büyük deprem, sadece can ve mal kayıplarına yol açmaz, aynı zamanda ülkemizin milli güvenliğini tehlikeye atar. Bu bakımdan deprem tehlikesi, milli sorundur" dedi. Ersoy, şunları söyledi: "Depremden söz ederken tsunami tehlikesini de birlikte anmak gerekir. Tsunami, hem Türkiye kıyılarının, hem de Marmara Denizi'nin önemli bir tehlikesidir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.