Giriş Tarihi: 1.8.2023

‘Merci’den ‘thankyou’ya tescil davası

İngilizce ve Fransızca "teşekkür etmek" anlamına gelen kelime, "Merci" ve "Thankyou" isimli iki ayrı firmanın marka davasına konu oldu.

Tatlı ve yiyecek markası olan "Merci" firmasının avukatları, kahve ve kakao gibi ürünlerin satışı için Türk Patent ve Marka Kurumu'ndan alınan "Thankyou" marka patentine karşı benzerlik olduğu iddiasıyla önce aynı kurumun yeniden inceleme ve değerlendirme kuruluna başvurdu. Kurul herhangi bir benzerlik olmadığını belirtince, Merci firmasının avukatları soluğu Ankara 1. Fikri ve Sinai Haklar Hukuk Mahkemesi'nde aldı. Mahkeme, dosyayı bilirkişiye gönderdi. Bilirkişinin raporu doğrultusunda iki markanın görsel ve işitsel olarak benzer olmadığını ancak kavramsal olarak benzer olduğuna dikkat çekti ve "Merci" firmasını haklı buldu. Dosya istinaf edildi. Bölge Adliye Mahkemesi, "Merci" markasının "İ" harfinin üzerinde kırmızı nokta işareti bulunduğunu, "Thankyou" markasının ise herhangi bir özellik içermeyen düz yazı şeklinde ve siyah renkli oluştuğunu belirtti.

YARGITAY 'BENZEME YOK' DEDİ

Ankara Bölge Adliye Mahkemesi 20. Hukuk Dairesi kararında, Türkiye'deki tüketicilerin önemli bir kesiminin her iki dili bir arada bilmediği, markalar arasında ibarelerin benzer olmaması nedeniyle iltibas (benzeme) tehlikesi olmadığına hükmederek ilk derece mahkemesi kararını kaldırdı. "Merci" avukatları kararı Yargıtay'a taşıdı ancak karar değişmedi. Yargıtay 11. Hukuk Dairesi, Bölge Adliye Mahkemesi'nin verdiği kararı onadı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.