Cuma 09.12.2011
Son Güncelleme: Cuma 09.12.2011

Sistemin kuruluşundan bariyerlere...

Halk otobüsünün yol açtığı kazayla metrobüs hattında kazalar gündeme geldi. Topbaş, uzmanların bariyerler konusunda çalıştıklarını söyledi. MMO İstanbul Şube Başkanı Çelik ise yanlışlıkların sistemin kuruluşundan kaynaklandığını belirtti

Özel halk otobüsünün önceki gün metrobüs hattına girmesi sonucu meydana gelen kaza metrobüs hattının güvenliğini tekrar gündeme getirdi. Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, belediye binasında gazetecilerin konuyla ilgili sorularını yanıtladı. Metrobüs hattındaki bariyerlerin esnek olması gerektiğini aktaran Topbaş, sert bariyerlerde ölümcül kazaların ortaya çıkabileceğini kaydetti. Topbaş şöyle konuştu: "Sebebi sürücülerin, sürüş güvenliğine dikkat etmemeleri, trafik kurallarına dikkat edilmeyişidir. Şehir içi sürat tahditleri önemlidir. Bütün Avrupa'da böyledir. Artık kent içerisinde istediğiniz sürati yapma imkanınız yoktur. Verilen hız sınırına dikkat edilmelidir. Bariyerlerin çok sertleşmesi başka sıkıntılar getirebilir. Ekiplerimiz, uzmanlarımız üzerinde çalışıyor. Daha sağlıklı bir sürüş rica ediyorum." Makine Mühendisleri Odası İstanbul Şube Yönetim Kurulu Başkanı İlter Çelik, metrobüs kazalarının İstanbul için bir ulaşım ana planının olmamasından ve yetkililerin bu konuda uzmanların mesleki birikimlerine sırt çevirmesinden kaynaklandığını iddia etti. Metrobüs güzergâhının yapımı esnasında da can güvenliği ile ilgili gerekli önlemlerin alınmadığını belirten Çelik, "22 ve 26 Ocak 2009'da 5 günde 2 motosiklet sürücüsünün kafalarının koparak ölümlerine neden olan kazalar, 30 Nisan 2009'da Topkapı'da yaşanan kaza, 2 Mayıs 2009 Karayolu Trafik Güvenliği gününde Avcılar'da yaşanan kaza, 10 Kasım 2009'da Merter'de yaşanan kaza ve en son 17 Mayıs 2011'de Avcılar'da yaşanan kaza ders almak için yeterli olmalıydı" dedi. Metrobüsün yetersiz ve İstanbul genelinde etkin olmayan bir ulaşım sistemi olduğunu ifade eden Çelik şunları kaydetti:
'DEMODE BİR SİSTEM'
"Büyükşehir Belediyesi ve İETT yetkilileri, her yönüyle planlanmış özel araçlara alternatif ve yenilikçi bir kent içi toplu ulaşım sistemi yerine daha çok İstanbul'un nüfusundan az Avrupa ülkelerinin kentimize göre minyatür ölçekteki kentlerinde kullanılan demode bir sistemi kentimize uydurmaya çalışmışlardır. İstanbul kent içi ulaşım sorumluları, başta kent plânlamacıları olmak üzere üniversiteler ve meslek odalarıyla birlikte çalışmaları gerekmektedir." CİHAN / ANKA

Son kaza önceki gün yaşandı

Avcılar'da önceki gün Yenibosna-Hadımköy seferini yapan halk otobüsü Şükrübey metrobüs durağı yakınlarında kontrolden çıkıp metrobüse çarpmıştı. Bariyerleri yırtan halk otobüsünün yol açtığı kazada 1'i ağır 11 kişi yaralanmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.