Pazar 30.12.2013
Son Güncelleme: Pazartesi 30.12.2013

Minibüsçüye 'beyefendi' standardı

TESK, minibüs şoförleri için ulusal meslek standartları hazırladı. Buna göre şoför nazik, güleryüzlü ve bakımlı olacak. Araçta klima açılması kararını yolcular verecek

Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK), minibüs şoförleri için ulusal meslek standardı hazırladı. Standarda göre, minibüs şoförü, "iş sağlığı güvenliği, kalite yönetim sistemi ile çevre ve trafik kurallarına uygun olarak, ticari olarak tescil edilmiş bir minibüs ile kişi başına ücretle belirlenmiş belirli bir güzergâh doğrultusunda kamu hizmeti yolcu taşımacılığı yapan nitelikli kişi" olarak tanımlandı. Bu işi yapan ya da yapacak profesyonellerin, trafik ve güvenlik kurallarının yanı sıra özellikle müşteri ilişkileri açısından pek çok şeye dikkat etmesi gerekiyor. Çevre korumaya karşı alınan önlemleri, yapılan işin gereklerine uygun şekilde uygulayacak minibüs şoförü, gürültü kirliliğini önlemek için gerekli önlemleri azami ölçüde uygulayacak.
STRESLİ DURUMDA SOĞUKKANLILIK

Minibüs şoförü, Yolcuların isteği doğrultusunda ısıtma ve havalandırma ayarlarını yapacak. Meslek standardına göre, minibüs şoförlerinden beklenen bazı tutum ve davranışlar şöyle:
Acil ve stresli durumlarda soğukkanlı ve sakin olmak
Araç temizlik, düzen ve tertibine özen göstermek
Değişime açık olmak ve değişen koşullara uyum sağlamak
İletişim kurduğu kişilere karşı güler yüzlü, nazik ve hoşgörülü davranmak
İnsan ilişkilerine özen göstermek
İş disiplinine sahip olmak
Kendisinin ve diğer kişilerin güvenliğini gözetmek
Kişisel bakım ve hijyene dikkat etmek.
MİNİBÜS HATLARI MİLYON DOLARLA İFADE EDİLİYOR
İstanbul, Ankara ve İzmir'in bazı bölgelerindeki minibüs hat bedellerinin satış rakamları milyon dolarlara uluştı. Anadolu Ajansı'nın minibüs hat bedeli satış ilanlarından derlediği bilgilere göre, illerdeki hatların tutarları hattın işlekliğine bağlı farklılık gösteriyor.
Aylık gelir 20 bin lira

Ankara'nın en işlek hatlarından olan Keçiören-OSTİM hattı 2.5 milyon liraya (yaklaşık 1.2 milyon dolar), İstanbul'un Kadıköy-Bostancı hattı 2 milyon lira (925 bin dolar, İzmir'deki Karşıyaka- Cumhuriyet Mahallesi hattı 1.4 milyon liraya (648 bin dolar) satışa sunuluyor. Ankaralı bir hat sahibi "Hattın tam hissesine sahip olan biri için aylık 20 bin lira civarında getirisi var. İki yıl sonra hat bedeli ikiye katlıyor" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.