Giriş Tarihi: 15.06.2009

Moda dünyasında 'sıfır beden' isyanı

Dünyanın en prestijli moda dergilerinden Vogue'un editörü Alexandra Shulman defilelerinde sıfır beden mankenlere yer veren moda devlerine ateş püskürdü

Gençlerin sıfır beden mankenlere özenerek anoreksiya hastalığına yakalandıklarını öne süren Vogue dergisi editörü Alexandra Shulman, moda otoritelerine mektup yazarak defilelerinde "kemikleri belli olan, göğüsleri ve kalçaları olmayan" mankenlere yer vermemelerini rica etti. Mektubun yollandığı isimler arasında Karl Lagerfeld, John Galliano gibi dünyaca ünlü modacılar ve Versace, Prada, Yves-Saint Laurent gibi modaevleri de yer alıyor. Ünlü moda editörü, ayrıca Vogue dergisi olarak sıfır beden mankenlerin vücutlarını dijital ortamda rötuşlayarak daha dolgun hale getirdiklerini açıkladı. "Yeni tasarlanan kıyafetler, en ünlü top modellere dahi dar geliyor" diyen Shulman'a moda çevrelerinden destek yağıyor. Geçmişte İngiltere Moda Konseyi'nde görev yapan Barones Denise Kingsmill, "Attığı adım cesaret verici" derken, İngiliz top model Erin O'Connor "Bu devrim niteliğindeki girişim mutlaka ses getirecek. Ben de altına imzamı atarım" diye destek verdi. '
1 MİLYON HASTA VAR'
İngiltere' de yeme bozukluğuyla mücadele eden Beat derneğine göre ülkede bir milyon civarında anoreksiya ve blumia benzeri yeme bozukluğuna yakalanamış kişi bulunuyor. Geçtiğimiz yıllarda üç manken, beslenme bozukluğu kaynaklı hastalıklar yüzünden hayatını kaybetmişti. DIŞ HABERLER

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.