Perşembe 28.04.2011

Modern külliyede İslam'ın şifresi

Tam bir modern zaman külliyesi olan Yeşil Vadi Camisi, ahireti ve dünyayı simgeleyen iki küreden oluşuyor. Tasarımı ise İslamiyetin temel anlayışını yansıtıyor

İstanbul'un siluetini Osmanlı dönemi camileri kadar günümüz mimarlarının modern çizgilerini taşıyan camiler de yansıtır oldu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin konut şirketi KİPTAŞ'ın Ümraniye'de yaptığı Yeşil Vadi Camisi de modern mimariyle inşa edilen bu camilerin son örneği. Projesini Mimar Adnan Kazmaoğlu'nun çizdiği cami, mimari konsepti, kablosuz internet hizmeti, kütüphanesi, otomatik olarak açılan kapıları, konferans salonu ile ibadet mekânı olmanın yanı sıra insanların sosyalleştiği modern bir külliye özelliğini taşıyor.
DÜNYA VE AHİRET İÇ İÇE

Geçen yıl Ramazan'da ibadete açılan, ahireti ve dünyayı simgeleyen iç içe geçmiş iki yarım küreden oluşan caminin kubbesindeki altın varaklı 'VAV'lar Allah'ın tek olduğunu ifade ediyor. Mimberdeki şeffaf cam ve kristal mermer ise saf bilgiyi ve vahyi temsil ediyor. Minarenin formu, ruhi yükselişin çizgisini taşırken şerefe ise birlik içinde çokluk, çokluk içinde birlik (vahdette kesret/kesrette vahdet) kavramını simgeliyor. Yeşil Vadi Camisi, evreni, sonsuzluğun ve bütünlüğün simgesi olan daire biçiminde inşa edildi. Caminin kütlesi, mekânı ve yazılarının temel dayanağı, 'Kelime-i Tevhid'den (La ilahe illallah Muhammedün Resulullah) oluşuyor. Camide alışılmışın dışında, sadece Allah'ın adı ve Muhammed yazıları kaligrafik anlatım ve bezeme için kullanıldı. Kuran'ın saf özeti olan İhlas Suresi, konferans salonunun dış yüzeyinde Sülüs hatla, Müslümanlığın temel taşı olan Fatiha Suresi de musalla taşlarının arasındaki dikili taşta somutlaştırıldı. Caminin giriş kapısı üzerinde Kûfî besmele, camlı otomatik kapı üstünde ise (aynalı ters yüz) Kûfî "Muhammed'' yazıları bulunuyor. İç içe geçmiş iki yarım kürenin büyüğü ahireti (Allah), küçüğü dünyayı (Muhammed) simgeliyor. Üzerinde Kûfî hat sanatıyla "Muhammed'' yazan dünya kapısını simgeleyen otomatik kapıdan, ahiret kapısına giriliyor. Kubbe çevresindeki üçgen havuz, Allah'ın ve ahiretin aynası mahiyetinde. Havuzdaki suya yansıyan caminin yarım küresi, suda tam küreye dönüşüyor. Çörtenden ve kaskatlı havuzdan akan sular, bilgelik ve güzellik sembolü olarak sonsuz kaynaktan evren tabanına yayılıyor. Camide kullanılan cam malzemeler, varlıkla yokluğun ara yüzü gibi ele alınmış. Kullanılan metallerin de ayrı ayrı anlamı var. Paslanmaz çelik güvenin, altın varak ise sürekliliğin ve soyut varlığın simgesi olarak düşünülmüş. Yapının bütününde kullanılan beyaz mermer ise saflık ve temizliğe vurgu yapıyor.
KÜTÜPHANE, İNTERNET...

Caminin İmam Hatibi Suat Olgun, Osmanlı dönemindeki camilerin işlevini yerine getirmek, konferans salonunu kullanarak toplumun tüm kesimlerine hitap etmek, dini meselelerin yanı sıra milli ve manevi konularda da halkı aydınlatmak istediklerini ifade etti. Yaklaşık 500 kitabın yer aldığı kütüphanede öğrencilerin çalışma yapabildiklerini ve ücretsiz internet hizmetinin de bulunduğunu ifade eden Olgun, 250 kişilik konferans salonundaki seminer ve konferansların ardından, kokteyl düzenleyebildikleri bir fuaye alanına da sahip olduklarını kaydetti. AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.