Motosiklet Debriyaj Balatası Bittiği Nasıl Anlaşılır? Motosiklet Debriyaj Balatası Kaç Km'de Değişir?
Motorun çıkış kısmında yer alan, motorun çekiş tekeri ile bağlantı kuran veya ayıran malzeme, motosiklet debriyaj balatası olarak tabir edilmektedir. Bu balata bittiğinde araçta çeşitli sorunlar ortaya çıkmaktadır. Bu yüzden balatanın belirli periyotlarda değiştirilmesi gerekmektedir. Konuyla yakından ilgilenenler için motosiklet debriyaj balatası bittiği nasıl anlaşılır ve kaç km’de değişir sorularının cevap bulması son derece önemlidir.

Debriyaj baskı plakası olarak da bilinen debriyaj balatası, manüel vitese sahip tüm motosiklet araçlarında bulunur. Debriyajın olmazsa olmaz parçalarından biri olan bu balatada sorun olduğunda motosiklet sağlıklı bir şekilde çalışmaz. Zamanında değişim olmadığında bozulmaya başlar. Bu yüzden motosiklet sahipleri için motosiklet debriyaj balatası bittiği nasıl anlaşılır ve kaç km'de değişir konularının ayrıntılı bir şekilde incelenmesi gerekir.
Motosiklet Debriyaj Balatası Bittiği Nasıl Anlaşılır?
Motosiklet debriyaj balatası birden çok plakadan meydana gelmektedir. Motorun hemen çıkış bölümünde bulunan bu debriyaj, motorun sahip olduğu gücü arka tarafta bulunan tekere iletmekle görevlidir. Bu debriyaj balatası bittiğinde motosikletten beklenen performans gerçekleşmez. Konu hakkında çok fazla bilgi sahibi olmayanlar için balatanın bittiğini gösteren işaretlerin neler olduğunu öğrenmek önemlidir. Motosiklet debriyaj balatasında sorun olduğunu gösteren ipuçları şöyledir:
- En yüksek vitese takılıyken gazın aniden açılması sonucu hızlanmada aynı oranda değişim olmuyorsa,
- Gaza yüklenildiğinde devir göstergesinde ani bir değişim yaşanıyorsa,
- Vites değişimleriyle birlikte gaza basıldığında motordan yüksek bir ses geliyorsa, debriyaj balatasında sorun olduğundan şüphelenilebilinir.
Motosiklet Debriyaj Balatası Kaç Km'de Değişir?
Motosiklet debriyaj balatasının belirli bir kilometreye ulaştığında değişmesi gerekmektedir. Motosikletin ne kadar süre ve nasıl kullanıldığı debriyaj balatasının değişim süresi açısından önemlidir. Az kullanılan araçlarda bu süre daha uzunken sürekli ve düzenli kullanılan motosikletlerde bu süre daha kısa olabilmektedir. Ancak genel olarak 80 bin kilometrede bir değişilmesi tavsiye edilmektedir. Tamda bu noktada motosiklet debriyaj balatası biterse ne olur sorusu karşımıza çıkmaktadır. Balata bittiğinde motosiklet sarsıntılı bir biçimde ilerler. Yokuş çıkarken motor çok zorlanır ve debriyajda kaçırmalar meydana gelir. Ayrıca vites geçişlerinde de problemler yaşanır. Bu yüzden düzenli aralıklarla debriyaj balatasının kontrol edilmesi gerekir.
EN SON HABERLER
- 1 Şehit Jandarma Uzman Çavuş Yasin Baran, şahadetinin 6. yılında dualarla anıldı
- 2 Özel Harekat’tan nefes kesen tatbikat! Havadan karadan denizden eş zamanlı operasyon
- 3 Ödemiş'teki yangın can aldı! Konya’dan destek için İzmir’e gelen dozer operatörü hayatını kaybetti
- 4 SİGARA ZAMMI GÜNCEL FİYAT LİSTESİ: Sigaraya zam mı geldi, en pahalı ve en ucuz sigara ne kadar oldu, kaç TL?
- 5 Site önünde bacanağını ve baldızını ezmişti: Çift yaşadıkları dehşet anlarını anlattı! “Gazın sesi öyle bir geldi ki”
- 6 İzmir’de akılalmaz dolandırıcılık: Dublör kullanarak satmaya çalıştılar!
- 7 Antalya’daki yangında duygusal anlar: Alevlerin yaklaştığını gören vatandaşlar gözyaşlarına boğuldu! Felçli kadı son anda kurtarıldı
- 8 Sıcaklıklar artıyor! Önümüzdeki hafta kavrulacağız: 40-44 dereceyi görecek...
- 9 Kahvehanede oturan adamı dışarı çağırıp darp etmişlerdi: 3 kişi yakalandı!
- 10 Hababam Sınıfı Uyanıyor oyuncuları ve konusu: Bu akşam TV'de! Hababam Sınıfı nereden çekildi?