Pazartesi 21.06.2021 11:36
Son Güncelleme: Pazartesi 21.06.2021 12:41

Müsilajla boğuşan İstanbul'da büyük bir tehlike daha alarm veriyor!

Müsilaj diğer adıyla deniz salyası ile mücadele eden İstanbul'un başında bir büyük bela daha var! Yıldız Teknik Üniversitesi çevre mühendisliği bölümünden öğretim görevlilerinin bir yıl süren çalışması sonucunda, İstanbul Boğazı'nda bir kilometrekarede 60 bin adet gözle görülemeyen ancak deniz canlıları ve insan sağlığı için tehlikeli plastik atık olduğu belirlendi. İstanbul Üniversitesi Su Bilimleri Fakültesi'ne ait RV YUNUS-S gemisiyle yapılan çalışma görüntülendi. Araştırma ekibinde yer alan Prof. Dr. Güleda Engin, "Mikroplastik kirliliğinin müsilaj gibi patlak vermesini mi bekliyoruz? Acil ciddi tedbirlerin alınması lazım" dedi.

Marmara'daki müsilaj manzarası büyük bir endişeye yol açarken gelen yeni bilgiler iyice can sıkacak cinsten. Türkiye'nin gündemine oturan müsilaj dikkatleri Marmara Denizi'ne çevirirken, Yıldız Teknik Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü öğretim görevlilerinin bir yıl boyunca yaptığı çalışma, İstanbul Boğazı'ndaki mikroplastik kirliliğinde gelinen noktayı ortaya çıkardı. Araştırmada kullanılan İstanbul Üniversitesi Su Bilimleri Fakültesi'ne ait RV YUNUS-S gemisinden çekilen görüntüler, tehlikenin boyutunu gözler önüne serdi. Çalışma için denizin dibinden ve yüzeyinden örnekler alındı. Alınan örnekler geminin güvertesinde oluşturulan yerde ayrıştırıldı ve laboratuvar ortamında tek tek incelendi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.