Çarşamba 31.10.2012 15:20
Son Güncelleme: Çarşamba 31.10.2012 15:24

Patatesin yerini muz alacak

Küresel Tarım Araştırma Ortaklığı CGIAR'nin raporu, dünyanın ısınması ile birlikte, patatesin yerini muzun alabileceğini gösterdi.

Rapor, gelişmekte olan ülkelerin bazılarında patatesin yerini muzun alabileceği, iklim değişikliğinin, milyonlarca insan için muz ailesinden gelen ürünlerin kritik beslenme kaynağı olabileceği belirtildi.

Manyok ve az bilinen börülce ekiminin, sıcaklıkların artmasıyla çok daha önemli hale gelebileceği belirtilen raporda, sağladıkları kalori açısından dünyanın en büyük üç ürünü olan mısır, pirinç ve buğdayın, gelişmekte olan birçok ülkede azalacağı tahmin ediliyor. Soğuk iklimlerde daha iyi yetişen patates de sıcaklıkların artmasından olumsuz etkilenecek.

Araştırmacılar, iklim değişikliğinin, şu anda patates yetiştirilen yüksek yerlerde bile ''muzun belirli türlerinin yetiştirilmesine neden olabileceğini'' savundular.

Araştırmacılar, örneğin börülcenin Saharaaltı Afrika'da ''yoksul eti'' olarak tanındığını, kuraklığa karşı dayanıklı olduğunu ve sıcak iklimi sevdiğini belirterek, börülcenin bu nedenle soyaya alternatif olabileceğini söylediler. Börülcenin çekirdekleri hayvanlara yem olarak da kullanılabiliyor.

Nijerya ve Nijer dahil olmak üzere bazı ülkelerde çiftçilerin şimdiden pamuktan börülce üretimine geçtikleri biliniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.