Salı 12.04.2016 11:08

Nevşehir'den Suriye'ye her hafta 1 tır dolusu yardım

Savaşın başladığı ilk dönemden beri Suriye'ye yardım malzemeleri ulaştıran Nevşehir İnsan Hak ve Hürriyetleri (İHH) İnsani Yardım Derneği, bölgeye her hafta insani yardım tırı gönderiyor.

Dernek Başkanı Baki Öncel, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ülke genelinde birçok ilde yürütülen yardım faaliyetleri kapsamında Suriye'ye en çok yardım tırının, nüfus oranlamasına göre Nevşehir'den gönderildiğini bildirdi.

Çalışmalara ilde bulunan diğer sivil toplum kuruluşlarının da zaman zaman destek verdiğini aktaran Öncel, kampanyalar çerçevesinde Suriye'nin farklı bölgelerine bugüne kadar 170 tır yardım gönderdiklerini kaydetti.

Baki Öncel, "Suriye'ye savaşın başladığı ilk aylardan beri haftada bir tır yardım gönderiyoruz. Toplamda 170 tır yardım ulaştırdık. Amacımız savaş bitinceye kadar her hafta 1 tır yardım malzemesi göndermeye devam etmek." diye konuştu.

Savaş mağduru sivillerin nelere ihtiyaç duyduğunu tespit ederek bu doğrultuda kampanyalar düzenlediklerini ifade eden Öncel, bölgeye daha çok gıda, ev eşyaları, çadır, battaniye ve tıbbi malzemeler gönderdiklerini anlattı.

Dernek yetkililerinin Suriye'de çatışmaların devam ettiği bölgelere bizzat giderek yardımların dağıtımlarına eşlik ettiğini vurgulayan Baki Öncel, "Savaşın acı izlerine yakından tanıklık eden dernek üyeleri, Türkiye'ye döndüklerinde daha yoğun çalışmalar içine giriyor. O bölgeye bir kez gidip savaşı gören kimse bir daha rahat uyuyamaz. 'Bana ne mazlumlardan, o çocuklardan' diyemez. Mazlumların yaralarını sarmak için daha çok çaba harcamak zorunda hisseder kendisini." ifadelerine kullandı.

Son dönemde Türkmenlerin yoğun olarak yaşadığı Bayırbucak bölgesine yardım götürdüklerine değinen Öncel, yıllar önce sınır telleriyle koparılan kardeşlik bağlarının, ulaştırılan yardımlar sayesinde yeniden sağlam temellere oturtulduğunu dile getirdi.

Baki Öncel, şunları söyledi:

"Suriye'de insanların ihtiyaçlarını belirliyoruz, nelere ihtiyaç varsa kampanyaları buna göre düzenleyip devam ettiriyoruz. Hedefimiz, kampanyaları savaş bitinceye kadar sürdürmektir. En son 170'inci yardım tırımızı gönderdik. Savaş boyunca her hafta bir tır göndererek, o mazlumların yanında olduğumuzu göstermek istiyoruz. Sadece Suriye'deki mazlum insanlar değil, oradan Türkiye'ye gelen, zor koşullarda hayatta kalma mücadelesi veren mağdurlara da yardım malzemeleri götürüyoruz. Suriye'de insan hayatında yeri olan her şeye ihtiyaç var. Başta gıda ve ilaca ihtiyaç var. Öte yandan çocukların mama ve süte, ebeveynlerin barınmaya ihtiyacı var. Evleri yıkılan insanlar canlarını kurtarmak için köylerini terk ettiği için belki basit görülebilir ama tırnak makasına dahi ihtiyaç var."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.