Cuma 13.05.2017
Son Güncelleme: Cumartesi 13.05.2017

Ödemiş marka olacak

Ödemiş Peynir Üreticileri Birliği Başkanı Fatih Uğuralp, “Artık peynir denilince akıllara Ödemiş gelecek. Gerçekleştireceğimiz festivalde tüm Türkiye’ye Ödemiş peynirini tanıtmak ve marka olmak istiyoruz” dedi

Ödemiş Peynir Üreticileri Birliği Başkanı Fatih Uğuralp, ilçenin peynir üretiminde hak ettiği noktaya gelmesi için kolları sıvadıklarını söyledi. Yarın düzenlenecek olan 'Ödemiş Peynir Şenliği' öncesi açıklamalarda bulunan Uğuralp, ilçede günde 600 ton süt işlenerek peynir ve süt ürünlerinin yapıldığını kaydetti. Uğuralp, "Bugün Ödemiş Tulumu ünlü bir peynir ve bu da İzmir Tulum Peyniri olarak satılıyor. Ödemiş peynirin başkenti. Bu nedenle artık isminin daha sık ve ön planda duyulması gerekiyor. Biz artık mandıralarda Ödemiş peyniri almak için giden insanların sayısını artırmak ve bu konuda farkındalık yaratmak için yola çıktık. Gerçekleştireceğimiz festivalde de bu noktalara ağırlık vererek tüm Türkiye'ye ve dünyaya Ödemiş peynirini tanıtmak ve marka olmak istiyoruz" dedi.
PANEL DÜZENLENECEK
Ödemiş'in bu konuda haksızlığa uğradığının belirten Uğuralp, Ödemiş'in ve peynirin tanıtılması amacıyla bu organizasyonu gerçekleştirdiklerini ifade etti. Uğuralp, "Panelist olarak Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Selim Yaşar, Gürsüt Genel Koordinatörü Murat Hocalar, Gölcük Süt Mamülleri Yöneticisi İsmail Dadal'ın yanı sıra Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Ağı Başkanı Yavuz Tekelioğlu ile Akdeniz Üniversitesi Fakültesi'nde görevli Prof. Dr. Orhan Özçatalbaş da katılım sağlayacak. 'Kırsal Kalkınma İçin Peynircilik Vizyonu' konulu paneli Hay-Koop Genel Başkanı Ahmet Ertürk, 'Süt ve Peynircilikte Kalite Meselesi' konulu panelin başkanlığını ise Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Süt Teknolojisi Programı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Harun Uysal yapacak. Kars, Ankara ve İstanbul'da peynircilik sektöründe bulunan kişilerin de katılacağı şenlikte Ödemiş Belediye Başkanı Mahmut Badem ve tüm oda başkanları ile süt üreticileri, peynir üreticileri birlikleri Ödemiş'in gelecekteki peynircilik vizyonunun ne olması gerektiğini masaya yatıracaklar" diye konuştu. Başkan Uğuralp şenliğin ana hedefinin Ödemiş'in peynirin başkenti olma yolundaki ilerleyişine ivme kazandırması olduğunu ifade etti. Son zamanlarda süt sektöründe yaşanan bazı olumsuzluklar nedeniyle rekabet etmekte zorlandıklarını belirten Uğuralp, "Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Faruk Çelik'in girişimleriyle Et ve Süt Kurumu kanalıyla piyasadaki fazla sütün toplanarak tozlaştırılması kararı sonuna kadar doğru. Süt, ülke genelinde birçok yerde Ulusal Süt Konseyi'nin (USK) belirlediği referans fiyatı 1.21 seviyelerine geldi. Kar marjlarımız ve rekabet kurallarımız belli. Büyük marketlere ve toptancılara mal satıyoruz. Uzun vadeli anlaşmalarımız var. Hala daha tatlı kârlarından vazgeçmek istemeyenler yüzünden bizim gibi ciddi ve kayıt altında çalışan firmalar büyük maddi kayıplara uğruyor. Müşteri ve Pazar kayıplarımız her geçen gün büyüyor" diye konuştu. Uygulanacak sıkı denetimlerle hem üreticinin kollanması hem de herkesin belirlenen referans fiyatlarından süt alımı yapması sağlanması gerektiğini belirten Uğuralp, şöyle devam etti: "Sorumluluklarımızı biliyoruz. AK Parti döneminde, süt sektörü ülke genelinde yüzde 80-90 büyüdü. Büyüme, yan sektörlere de yansıdı. Ülkemizin, 2023 vizyonuna sonuna kadar inanıyoruz. İhracat yapabilmemiz için hem iç hem de dünyadaki rakiplerimizle yarışabilmeliyiz."
"BÖLGE LİDERİYİZ"
İzmir tulumunda pazarda bölge lideri olduklarını hatırlatan Uğuralp, çözüm önerilerini ise şöyle sıraladı: "İzmir bölgesinde, bizleri yüzde yüz temsil edecek meslek örgütü, birlik ve STK'ların bulunmaması büyük eksiklik. Öncelikle, sektördeki kayıt dışılık sona erdirilmeli. Sütün KDV'si yüzde sıfır olmasına rağmen, peynircilik sektöründe yüzde 8 KDV ödüyoruz. Yüzde sıfır ile giren süt, peynir olduktan sonra yüzde 8 KDV ile çıkıyor. KDV, yüzde 1'e düşürülerek, perakendeciden tahsil edilmeli. Böylelikle hem imalatçı rekabet edebilir duruma gelir hem de devletimiz bu işten kazançlı çıkar."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.