Perşembe 10.09.2009
Son Güncelleme: Perşembe 10.09.2009

OECD 2009 raporu: Türkiye'de eğitim halen sorunlu

Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü'nün (OECD), "Bir Bakışta Eğitim 2009" raporu yayınlandı. Türk eğitiminin son yıllardaki kıpırdanmaya rağmen sorunlarından tümüyle kurtulamadığı anlatılan raporda, Almanya, Fransa, İrlanda, Japonya ve İspanya gibi ülkelerde öğrencilerin yüzde 90'ı en az 14 yıl eğitim görürken Türkiye'de bu oranın ancak 6 yıl için yüzde 90'ı aştığı ifade edildi. Raporda, Türkiye, Yunanistan, Macaristan ve Polonya'da uzun dönem işsiz kalan üniversite mezunu oranının yüzde 60'ın üzerinde olduğu ve Türkiye'de 25-29 yaş arası üniversite mezunlarının yüzde 10'dan fazlasının işsiz kaldığı belirtildi. 25-64 yaş arası Türk vatandaşlarının da ancak üçte birinin liseyi bitirdiği de bildirildi. Rapor, İsviçre ve Türkiye dışındaki tüm OECD ülkelerinde kızların liseyi tamamlama oranının erkeklerden daha fazla olduğunu da ortaya koydu. İlköğretimde Türkiye, Kore ve Meksika'da öğretmen başına 25 öğrenci düştüğü, bu oranın 16 olan OECD ortalamasının üzerinde olduğu kaydedilen raporda, buna karşın Türkiye'de öğrenci harçlarının düşük olduğu, üniversite okuyan sayısının her yıl yüzde 7 arttığı, okulu bırakma yaşının yükselmeye devam ettiği ve üniversitelerin mesleki bölümlerine giriş oranının yükseldiği ifade edildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.