Giriş Tarihi: 30.9.2021 15:43 Son Güncelleme: 30.9.2021 16:08

Online alışverişte gençler sadakatsiz yetişkinler duygusal!

Marka-tüketici arasındaki ‘ölüm bizi ayırana dek’ sadakat sözleşmesi tarihe karışıyor. Markalar için tüm online ve offline kanallarda fiyat/rekabet araştırma hizmetleri sunan BrandZone’un Kurucu Ortağı Ceylan Çığ Köz: ‘Yaptığımız analize göre yetişkinler online alışverişte marka sadakati konusunda duygusal. Yorumları okuyor, bildiği-güvendiği, daha önce satın aldığı markaları tercih ediyor. Gençlerin ise online alışverişte marka sadakati yok. Daha iyi bir fiyat teklifi aldığında ve olumlu bir yorum okuduğunda yeni bir markayı denemekten çekinmiyor. Online alışveriş gençlerle büyüyor. Bu nedenle markalar rakiplerinin indirim/fiyat değişiklerini günlük olarak takip etmeli ve buna göre aksiyon almalı’’

Ticaret Bakanlığı'nın istatistiklerine göre 2020 e-ticaret hacmi 2019'a göre yüzde 66 artarak, 136 milyar TL'den 226.2 milyar TL'ye yükseldi. Türkiye'nin önde gelen 100'e yakın markası için online ve offline kanallarda fiyat/rekabet araştırma hizmetleri sunan BrandZone Kurucu Ortağı Ceylan Çığ Köz, Türkiye'deki online alışverişin gençlerle büyüdüğünü söyledi. E-ticaret sitelerinden alışveriş yapan 10 kişiden 7'sinin 18-34 yaş grubundaki gençlerden olduğunu belirten Ceylan Çığ Köz, gençler arasında marka sadakatinin ise ürün çeşitliliği ve fiyatların standardizasyonu yüzünden azaldığına dikkat çekti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.