Perşembe 13.09.2013

ÖSYM: Sorular yok, cevap anahtarına bak

Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), sınav sorularını açıklamamakta ısrarlı ancak itiraz eden adaylara 'Cevap anahtarları' ve soruların yüzde 10'unu açıkladı. 2014'te randevulu elektronik sınava geçme kararı alan ÖSYM, soru havuzunda soruların boşaltılmaması için sınavlarda yayınlanan soruları adaylara ve kamuoyuna hiçbir şekilde açıklanmamasına karar verdi. Hatta kanunlaşan Torba Kanun ile de Bilgi Edinme Kanunu'nda ÖSYM'nin yaptığı sınav soruları muaf tutuldu. Bunun üzerine dershane yöneticileri, eğitim sendikaları, eğitim uzmanları ve adaylar ÖSYM'yi'nin soruları açıklamamasının adayların cevap kağıtlarına itiraz hakkını elinden aldığı gerekçesiyle Cumhurbaşkanlığı, Başbakanlık ve mahkemelere şikayet ettiler. Adaylar sosyal medyada 'osym soruları açıkla' başlıklı duyurular geçti. Tepkiler üzerine ÖSYM Yönetim Kurulu, yeni bir karar aldı. Cevap kâğıtlarının görüntüleri, adayların inceleyebilmeleri amacıyla ÖSYM'nin internet sitesinden yayınlanmaya başlandı. Ayrıca sınav sorularının yüzde 10'u da adayların TC kimlikleri ve şifreleriyle girdikleri zaman görülebilecek. ÖSYM yöneticileri, "Bu durum ÖSYM'nin aleyhine. Çünkü en önemli gelirlerimizden telif hakkı kapımızı kapattık. Ancak ÖSYM'nin soru havuzu ve sınav güvenliği için bunu yapmamız gerekiyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.