Giriş Tarihi: 3.1.2011

ÖSYM'den kopyaya karşı üniversite sınavına önlem

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) 2011 Kılavuzu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) internet sitesinde yayınlandı. Üniversiteye girişte uygulanan birinci aşama Yükseköğretime Geçiş Sınavı'na (YGS) başvurular bugün başlayacak, 19 Ocak akşamına kadar sürecek. Kılavuzda, başvuru işlemleri, puanların hesaplanması, sınavların uygulanması, üniversiteye girişte ikinci aşama sınavı olan Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) ile ilgili ayrıntılı bilgiler yer alırken bazı yeni düzenlemeler de yapıldı. Özellikle sınav merkezlerine ilişkin düzenleme kopya çetelerine karşı güvenlik önlemleri arasında yer alıyor. Kılavuzda, "2011'de sınav güvenliğini daha da artırmak amacıyla alınan yeni güvenlik önlemleri nedeniyle öncelikli olarak il merkezlerinde sınav yapılacak" denildi. Aday formunda yer alan "1. Tercih" alanında, okulun bulunduğu il veya adres ili dışında sınav merkezi tercihi yazılmayacak. Böyle durumda öğrencinin sınav merkezini saptama yetkisi ÖSYM'ye ait olacak. ÖSYM gerekli hallerde adayı, tercih ettiği sınav merkezlerinden farklı bir merkeze de atayabilecek.
BAŞI AÇIK ŞARTI KALDIRILDI

YÖK'ün üniversitelerde başörtü sorununu fiilen çözmesinin ardından ÖSYM de başvurularda başı açık fotoğraf şartını kaldırdı. Buna ilişkin "fotoğrafın, yüzü açık, adayın kolaylıkla tanınmasını sağlayacak şekilde cepheden çekilmiş olması..." denildi. Daha önce "fotoğrafın, cepheden, başı açık..." ifadesi yer alıyordu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.