Perşembe 04.09.2009
Son Güncelleme: Cuma 04.09.2009

'Paniğe gerek yok hazırlıklar tamam'

Dünya Sağlık Örgütü Temsilcisi Önder Ergönül A gribine karşı bakanlığın hızlı davrandığını belirterek "Ekim'de aşılama başlıyor" dedi

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) Türkiye Temsilcisi ve Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı Üyesi Doç. Dr. Önder Ergönül okulların açılmasına az bir süre kala A gribi (domuz gribi) ile ilgili alınan önlemleri anlattı. DSÖ'nün sonbaharda ikinci bir salgın dalgasını beklediğini ancak Türkiye'de bu durumun paniğe yol açmaması gerektiğini söyleyen Ergönül "A gribi hızla yayılmasına rağmen az ölüm riski taşıyor. Sağlık Bakanlığı aşı konusunda hızlı davrandı. Ekim'de aşının kullanılmaya başlayacağını tahmin ediyoruz. Herkesin panikle aşıya koşması gereksiz" diye konuştu. Özellikle okullarda hijyen konusunda bilincin arttırılması gerektiğini anlatan Ergönül, "Ateşi olan fedakarlık yapıp işe ya da okula gitmek yerine hemen doktora başvursun, işverenler rapor ya da izin mekanizmasını hızlandırsın" dedi. Ergönül bebekler, yaşlılar, sağlık çalışanları ve risk grubundakilerin ilk aşamada aşılanmasının yeterli olacağını söyledi. Sağlık Bakanlığı yetkilileri de aşının birkaç arayla iki doz halinde yapılacağını açıkladı. Öncelik risk grubundaki 15 milyon kişiye verilecek. 2010'un ikinci yarısından sonra eczanelerden satın alınabilecek aşının mevsimsel grip aşısıyla birlikte yapılmasında sakınca bulunmuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.