Pazartesi 25.03.2013
Son Güncelleme: Pazartesi 25.03.2013

Pul biberdeki tuza ve yağa, ince ayar geliyor

Aşırı tuz tüketimi ile mücadelede, ekmek, un, salça gibi ürünlere getirilen tuz sınırlaması şimdi de "kırmızı pul biber" ile devam ediyor. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, yeni baharat tebliğini Başbakanlığa yolladı. Tebliğe göre, bundan sonra baharata nişasta, irmik, kepek gibi dolgu malzemeleri katılması yasaklanırken, pul biberdeki tuz yüzde 22, yağ ise yüzde 25 azaltılacak.
AÇIK TA SATIŞA da KI SITLA MA...

Yeni düzenlemeyle artık her yerde açık baharat satışı da yapılamayacak. Dökme baharat olarak adlandırılan açık baharatlar, pazar, manav, kasap gibi yerlerde satışa sunulmayacak. Baharatların ambalajsız satıldığı yerlerde sorumluluk, tespit edilen gıda satış yerine ait olacak. Dökme satış durumunda ise baharat, gıda kodeksine uygun malzemeden yapılmış ambalaj malzemesi içinde kapalı olarak, güneş ışığına maruz kalmadan ve ortam koşullarından gelebilecek olası bulaşmalara engel olacak şekilde sergilenecek. Tebliğle birlikte, kırmızı pul biberdeki tuz, yüzde 22 azaltılarak yüzde 9'dan yüzde 7'ye, bitkisel sıvı yağ miktarı ise yüzde 25 azaltılarak yüzde 8'den yüzde 6'ya düşürülecek. Baharat karışımlarına miktarı artırmak amacıyla ürünlerin kendi doğasından gelen nişasta hariç olmak üzere nişasta, irmik, razmol, kepek ve benzeri dolgu maddeleri de katılamayacak. ANKARA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.