Giriş Tarihi: 18.03.2024

Ramazanın manevi atmosferini burada hissettik

Ramazan’da aileler, çocuklarının hem maneviyatını güçlendirmek hem de tarih bilincini geliştirmek için Peygamber Efendimiz'in müjdesine nail olan ve İstanbul’u fetheden Fatih Sultan Mehmed Han türbesine akın ediyor. SABAH, Ramazan’ın manevi atmosferinin yaşandığı tarih kokan Fatih Camii ve Fatih Sultan Mehmed Han türbesini ziyarete gelen aileler ve çocuklarıyla görüştü.

İstanbul'un Fatih ilçesinde bulunan Fatih Camii ve caminin hemen yanı başında bulunan Fatih Sultan Mehmed Han Türbesi ziyaretçi akınına uğruyor. Fatih'in türbesine İstanbullular aileleriyle birlikte geliyor. Ramazan'ı fırsat bilen aileler, çocuklarının hem maneviyatını güçlendirmek hem de tarih bilincinin geliştirmek için Peygamber Efendimiz'in (s.a.v.) müjdesine nail olan ve İstanbul'u fetheden Fatih Sultan Mehmed Han türbesine getiriyor. SABAH, Ramazan'ın manevi atmosferinin yaşandığı tarih kokan cami ve türbeyi ziyaret eden aileler ve çocuklarıyla görüştü.

BAYIM AİLESİ: "İSTANBUL'U FETHETMESEYDİ, BİZ İSTANBUL'DA OLAMAZDIK"

Ramazan'ın manevi atmosferini yaşamak için özellikle Fatih Sultan Mehmed Han türbesini ziyarete gelen Asiye Bayım (43) eşi Selman Bayım ve çocuğu İsmail Ertuğrul Bayım (8) ziyaret sonrası duygulu anlar yaşıyor. Asiye Hanım, "Ramazan'da ilk durağımız Fatih Sultan Mehmed Han Türbesi. Buradaki his anlatılmaz, yaşanır. Manevi atmosferi, dinginliği ve huzuru var. İstanbul'u fethettiği için ona şükran borcumuz var. Ara ara ailemle birlikte türbeyi ziyaret ediyoruz. İftardan sonra da Sahabe-i Kiram'dan olan ve İstanbul'a hadis-i şerifi yerine getirmek için gelen Eyüp Sultan hazretlerini ziyarete gideceğiz. Diğer günlerde de türbe ziyaretleri devam edecek" diyor. Oğlu İsmail Ertuğrul Bayım da (8) Fatih'in türbesinden çok etkilendiğini belirtip "İstanbul'u fethetmeseydi, biz İstanbul'da olamazdık. Fatih Sultan Mehmed Han hazretlerini seviyorum, yüzüğü bile var bende. Türbede çok duygulandım, maneviyatım arttı. Tüm çocuklar Ramazan'da Fatih'in türbesini ziyaret etmeye davet ediyorum, ecdadımızı tanımalılar" diyor.

YILMAZ AİLESİ: ÇOCUKLAR, MANEVİYATI YAŞASIN, TARİHİNİ ÖĞRENSİN DİYE GETİRİYORUZ

Arkadaşlarıyla cami ve türbe ziyaretine gelen Emre Yılmaz (33), eşi Gamze Yılmaz ve Begüm Ravza Yılmaz (6) ve Mustafa Aras Yılmaz (5), Fatih Sultan Mehmed'in kabrini ziyaret ettikten maneviyatı hissettiklerini belirtiyor.

Baba Emre Bey, "Ramazan ayı olması nedeniyle manevi duygular çok yüksek. Özellikle çocuklarımı getirdim. Türbedeki atmosferi ve maneviyatı yaşamaları için türbelere götürüyorum. Akşemsettin hazretlerine de çocuklarımı götürmüştüm. Çoğunlukla bu tarz yerleri seçiyoruz ki, çocuklar maneviyatı yaşasın, tarihini öğrensin. Ecdadımızı çok iyi öğrensinler, bilsinler diye bu atmosferi yaşatmaya çalışıyoruz. Ramazan da bunun için bir fırsat!" şeklinde konuşuyor.

Emre Bey'in kızı Begüm Ravza Yılmaz da (6) hislerini aktarıyor: "Çok güzel bir duygu hissettim. Bütün çocuklar buraya gelsin, dua etsin. Fatih'e minnettar olmamız ve Fatihalar okumamız lazım. Buraya geldiğim için sevindim ve mutlu oldum."

TEMUR AİLESİ: FATİH ATAM OLDUĞU İÇİN GURUR DUYUYORUM. BENİM YAŞIMDAKİLER GELMELİ

Temur ailesi de ziyarete gelenlerden. Anne Duygu Temur (39) söz alıyor: "İlk durağımız Fatih. Bütün camileri gezmeyi düşünüyoruz. Ben de çok duygulandım. Bilinçlenmesi için getirdik çocuğumuzu. Ramazan bir fırsat oldu, buradan sonra Çamlıca Camii'ne ve Eyüp Sultan rotamız arasında. Her hafta bir iki cami ziyaret edeceğiz."

Baba Davut Temur (42) ise "Ramazan ayında buraya gelmek ayrıca güzel. Manevi duygular daha farklı oluyor. Ramazan'ın verdiği bir maneviyat iklimi de var, onu değerlendirdik. Hafta içi çalışıyoruz hafta sonlarını değerlendiriyoruz. Ahmet'i tarihe meraklı, onu da buraya getirdik. Ramazan ve ramazan dışında da böyle türbelere gitmek lazım" ifadelerini kullanıyor.

Oğulları Ahmet Eren Temur (11) ise tarihe meraklı. Ahmet Eren hemen duygularını anlatmaya başlıyor: "Ben böyle türbeleri çok seviyorum. Fatih Sultan Mehmet'te atam olduğu için gurur duyuyorum. Yaklaşık 600 yıl önceden gelen bir türbe. Çok zorlu yollarla gemileri karadan yürüterek fethetmiş. Türbede duygusallaştım, çok etkilendim. Benim yaşımdakiler böyle yerlere gelip bilinçlenmeli."

ÖZMEN AİLESİ: "BURAYI GELİP GÖRMEYEN ÇOK ŞEY KAYBEDER. HÂLÂ YAŞAMASINI İSTERDİM"

Fatih Camii'ni ve türbeyi ziyarete gelen Özmen ailesi ilk kez Fatih Sultan Mehmed Han Türbesi'ne ziyaret ediyor. İstanbul'da yaşadığı halde daha önce türbeyi ziyaret etmediği için anne Arzu Özmen (48) hayıflanıyor ve ekliyor: "Mümkün mertebe büyüklerimizi ve evliya türbelerini ziyaret ediyorum. Ramazan-ı Şerif diye özellikle geldim. Bir Türk ve Müslüman olarak Fatih Sultan Mehmed Han'ın türbesini 'nasıl şimdiye kadar görmemişim' diye kendime kızıyorum. Bugüne nasipmiş. Buranın atmosferi ve maneviyatı çok farklı. Konya'da Şeb-i Aruz'u ziyaret ettik ama orada bile bu atmosferi görmedim. Duygusallaşıyor insan. Bir de Peygamber Efendimiz'in övgüsüne nail olmuş bir padişah yatıyor burada. Müjdelediği bir insanın türbesinde olmak belki bizi güzelleştiren. Çok mutlu oldum. Ramazan ayı başka bir güzellik zaten. Burayı gelip görmeyen çok şey kaybeder. Çağlar açmış çağlar kapamış koskoca bir hükümdar."

Kızı Şimal Özmen (12) ise Fatih'in kabrini ziyaret ettiğinde hüzünlendiğinden söz ediyor: "Bir yandan hüzün hissettim çünkü böyle büyük birinin hâlâ yaşamasını isterdim. Hem hüznü hem de ziyaret edebilmenin mutluluğunu hissettim. Duygulandım. Her Müslüman ve Türk'ün gelmesi gereken bir yer. Bir de Ramazan ayı olduğu için gelmek istiyorduk. Bugün nasip oldu."

TOMRİS AİLESİ: "RAMAZAN KADAR ANLAMI OLAN BİR ZİYARET"

Reşat Tomris (63) ve Türkan Tomris (63) çifti de Fatih Camii'ni ve Fatih'in kabrini ziyaret etmekten huşu duyuyor. Reşat Bey, Avrupa yakasına iftara geldiklerini ifade edip "Fatih'in türbesine uğramak istedik. Çok duygulandık, mübarek bir insan. İstanbul'u alarak bizlere bahşetmiş. Onun sayesinde buradayız biz. Peygamber Efendimiz dünyanın Fatih'i ise Fatih Sultan Mehmed de İstanbul'un Fatih'i… O kadar kıymetlidir Fatih. Ramazan kadar anlamı olan bir ziyaret" diyor.

Eşi Türkan Tomris ise (63) türbe çıkışı dualar ediyor. Türkan Hanım şu sözlerle sözlerini tamamlıyor: "Bütün bize hizmet edenlerden bizleri buralarda hıfz eyleyenlerden Allah razı olsun. Onların mekânlarını cennet ve onlara da komşu eylesin. Çok duygulandım. Türbenin maneviyatı bambaşka. İstanbul'un Fatih'i o. Adıyla şanıyla yücelenen bir isim."