Rüyalarımıza bile reklam yerleştirilecek
'RÜYA KORSANLIĞI YASAKLANMALI'
"Uyku ve rüya korsanlığı yoluyla satın alma davranışını değiştirmenin ve yönlendirmenin yeni yollarını açıkça test ediyorlar" ifadelerini kullanan araştırmacılar, "Rüya inkübasyonunun, yani rüya içeriğini etkilemek için uykudan önce veya uyku sırasında uyaranların sunulması işleminin ticari ve kâr amaçlı kullanımı hızla gerçek oluyor" dedi. Makalede rüya korsanlığı girişimlerine dair bir örnek de yer aldı. Araştırmacılar ABD merkezli içecek firması Molson Coors'un "rüya kuluçkası" diye de bilinen rüya inkübasyonu teknolojisini alkollü ürün satışı için kullanmaya çalıştığını ifade etti. Gerçekten de içecek firması 7 Şubat 2021'de yapılan Super Bowl öncesinde tüketicilerin rüyalarına girmeyi denediği "hedefli rüya inkübasyonu" adı verilen bir araştırma tasarlamış, deneye katılacak kişilere bedava bira vaat etmişti. Makalede, "pazarlama firmalarının rüya mühendisliğine duyduğu ilgi endişe verici" diye nitelendirildi. Araştırmacılar ayrıca, ABD'de reklamları düzenleyen Federal Ticaret Komisyonu'na rüya korsanlığını yasaklaması çağrısında bulundu.
EN SON HABERLER
- 1 Böceğin ısırdığı 5 yaşındaki Gökçe hayatını kaybetti
- 2 Muğla açıklarında 47 düzensiz göçmen yakalandı
- 3 14 yaşındaki çocuğu öldüresiye dövdüler
- 4 18-19 Mayıs'ta askeri müzeler ücretsiz
- 5 Ankara'da 19 Mayıs'ta bazı yollar trafiğe kapatılacak
- 6 Survivor 1. eleme adayı belli oldu! TV8 ile 17 Mayıs Survivor dokunulmazlık oyununu hangi takım kazandı? İşte ilk aday!
- 7 Mahkemede skandal itiraz! Avukat, mahkeme heyetini ‘başörtülü’ diyerek reddetti
- 8 SON DAKİKA | Başkan Erdoğan'dan Erkan Yolaç için taziye mesajı
- 9 Gerçek Müge Anlı’da ortaya çıkmıştı! Muğla’da Şaban Ataş cinayetinde 3 şüpheli tutuklandı
- 10 Alanya'da yanan otomobildeki Polonya uyruklu 2 kişi hayatını kaybetti