Son Güncelleme: Cumartesi 24.09.2016
Şemsiyeli dehşet
İstanbul Acıbadem’de yolcunun şoförünü şemsiyeyle darp ettiği metrobüs kontrolden çıkıp D-100 karayoluna girdi. Seyir halindeki araçların üzerine çıkan metrobüs, çift katlı otobüse çarparak durdu. Kazada 11 kişi yaralandı
MUCİZE ESERİ KURTULDU
Metrobüs, sabah yoğunluğunun yaşandığı yolda yavaş trafikte seyreden 4 otomobili altına aldıktan sonra çift katlı bir yolcu otobüsüne çarptı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne (İBB) ait trafik kamerasına da yansıyan dehşet dolu kazada metrobüs ve diğer araçtaki 11 kişi yaralandı. Bir vatandaş, ezilen araçta mucize eseri sağ kurtuldu. Otomobillerin üzerine çıkan metrobüsü kaldırmak için bir vinç de kaza alanına sevk edildi. Olay yerine gelen itfaiye görevlileri, ezilen araçlarda bulunan vatandaşları sıkıştıkları yerden çıkardı. Bir vatandaş büyük bölümü ezilen aracından mucize eseri sağ çıktı. Yaralı vatandaşlar kaldırıldıkları hastanelerde tedavi altına alındı. Yaralılardan ikisinin doktor İbrahim Mithat Us ve Ömer Kolağ (34) olduğu öğrenildi.
ELİ ŞEMSİYELİ ÜNİVERSİTEli !
Öte yandan metrobüsün şoförünü şemsiye ile darp ederek kazaya neden olduğu ileri sürülen Murat Akbulut (35), Doğancılar Şehit Tuncer Mustafaoğlu Polis Merkezi'nde sorguya alındı. Çukurova ve Anadolu üniversitelerinde muhasebe öğrenimi gördüğü belirtilen Akbulut'un, Levent'te bulunan bir inşaat şirketinin Kadıköy'deki şantiyesinde muhasebe sorumlusu olduğu öğrenildi. Şirket yetkilileri, "Murat sevimli, kendi halinde, herkesle barışık biriydi" değerlendirmesinde bulundu. Metrobüsün çarptığı çift katlı yolcu otobüsünde bulunan Daily SABAH çalışanı Esma Tatari, "Trafik vardı. Otobüs yavaş yavaş ilerliyordu, bir anda durdu ve hemen ardından sert bir çarpma oldu. Başımı ön koltuğa çarptım ama bir şey olmadı. Benim bulunduğum otobüste başka yaralanan olmadı" dedi.
'KAPI AÇMAMA KAVGASI'
Kaza sırasında metrobüste bulunan "Etrak" adlı ekşisözlük yazarı o anları özetle şöyle anlattı: "Acıbadem'e geldiğimizde bizim metrobüs durduğunda ön yarısı durakta iken, arkası ise durağa girememişti. Ön kapıda duran bir yolcu, şoföre "Niye kapıyı açmıyorsun" dedi. Şoför önce cevap bile vermedi ama yolcu "Açsana kapıyı" diye yüksek sesle söyleyince şoför "Açmıyorum" dedi. "Nasıl açmazsın" deyince şoför "İstediğim yerde açarım sana ne" dedi ve bunun üzerine yolcu şoförün üstüne yürüdü. Tam kapılar kapanıp hareket edince 3-5 saniye sonra yolcu bağırarak şoföre saldırdı"
BURNUMA VURUNCA DÜŞTÜM
Metrobüs şoförü Recai Türkoğlu da, polise verdiği ifadede "Durağa yanaşamadığım için kapıları açamadım. Bu sırada bir erkek şahıs bana, 'Açacaksın kapıları, millet para veriyor neden açmıyorsun?' diye seslenince, ben de yolcu güvenliği açısından durağa yaklaşmadan kapının açılmaması gerektiğini söyledim. O esnada şahıs üzerime yürüdü ve metrobüste bulunan vatandaşlar şahsı uzaklaştırdı. Araçlar yaklaşık 100 metre ilerledikten sonra şahıs bir anda elindeki şemsiyesiyle burnuma vurdu. Ben de ayağa kalkmaya çalıştım. Bu esnada yüzüme vurduğu şemsiyenin etkisiyle dengemi kaybettim ve koridora düştüm. Sonrasını hatırlamıyorum. Yolcu ile herhangi bir küfürleşme olmadı ama şahıs hatırlayamadığım tehditlerde bulundu ve sürekli saldırgan bir tutum içerisindeydi. Şikayetçiyim" dedi.
?KAZALARA 12 KURBAN
YURT genelinde dün meydana gelen kazalarda toplam 12 kişi hayatını kaybetti.
UZMANLAR NE DİYOR?
HAK-İŞ:
Kabin konulmalı Hak-İş Sendikası İstanbul İl Başkanı Orhan İlhan, metrobüs şoförü Recai Türkoğlu'nu hastanede ziyaret etti. Çıkışta açıklama yapan İlhan, "Şoför arkadaşımız hareket ettikten sonra, bir yolcu, şemsiyeyle burnuna vuruyor. Yere düşüyor. Bir süre bilincini kaybediyor. Gözünü açtığında zaten metrobüs kazası oluyor Böyle olayların bir daha yaşanmaması için yolcu ile şoför irtibatını kesecek kabinlerin konulmasını istiyoruz" diye konuştu.
Araçlar beton blok oldu
İleri Sürüş Teknikleri Uzmanı Ethem Genim: Metrobüs kazasına benzer olaylar daha önce de çok kez oldu. Şoför bölümünün, mutlaka şeffaf bir kabinle koruma altına alınması gerekiyor. Acıbadem'deki kazada, araçların trafik sıkışıklığı nedeniyle duruyor olması beton blok görevi gördü. O sırada sol şeritte çift katlı yolcu otobüsünün olması daha vahim bir kazayı önledi. Belki şimdi uçak kazası gibi bir tabloyu konuşuyor olurduk.
Eskiden kabin vardı
Tüm Özel Halk otobüsleri Birliği Genel Sekreteri Onur Orhon: Şoför güvenliği de araç güvenliği kadar önemli. Eskiden otobüste şoförler kabin içerisindeydi. 1960- 70'li yıllarda yurtdışından gelen otobüsler kabinli gelmişti, o şekilde kullanılmıştı.
CAM PARAVANLA KORUYORLAR
İstanbul'da yolcunun, şoföre saldırmasıyla yaşanan korkunç kazanın ardından gözler diğer ülkelerdeki toplu taşıma şoförlerinin nasıl korunduğuna çevrildi. Başta İngiltere, İrlanda, Fransa, İtalya, İspanya olmak üzere birçok Avrupa ülkesinde otobüs şoförleri, fiziksel olarak yolculardan koruma altına alınmış durumda. Şoför kısmının korunaklı materyallerle çevrelendiği otobüslerin büyük kısmında ayrıca indi - bindilerde şoförlerden uzak kapılar kullanılıyor. Şoför saldırılarının çok sık yaşandığı ABD'de de şoförler cam paravanlarla koruma altında tutuluyor.
Ahmet ALTINDİŞ - UğurYILDIRIM - Mustafa KAYA - Emir SOMER -Zeynel YAMAN / SABAH
EN SON HABERLER
- 1 40 gün 40 gece mağarada kaldılar! Dünya bu insanları konuşuyor: "Zaman kavramımız bozuldu"
- 2 Diyarbakır'da okul müdürünü bıçaklayan öğrenci tutuklandı
- 3 Bursa'da silahlı kavganın sebebi ortaya çıktı! 6 şüpheli 4 silahla yakalandı
- 4 Okul inşaatında askeri mühimmat bulundu
- 5 Kırıkkale'de otomobil menfeze uçtu: 1 ölü var!
- 6 Kayseri’de ilginç olay: Başıboş eşek yaşlı kadını ısırdı!
- 7 Esenyurt'ta ilginç olay: Polisten kaçmak için balkondan balkona atladı
- 8 13 yaşındaki Hanife'ye ne oldu? Ailesi sabah korkunç manzara ile karşılaştı!
- 9 Cehennem Melekleri’nin Marbella sorumlusu: Ünlü çete lideri Türkiye’de yakalandı!
- 10 Koyunların arasındaki kurdu 10 saniyede fark edebilir misiniz? Yalnızca 32 dahi bu testte başarılı olabildi!