Son Güncelleme: Salı 31.03.2020 11:19
Seyahat izin belgesi başvuruları nasıl yapılır ve nereden alınır? E-Devlet ile seyahat izin belgesi alma şartları nelerdir?
Ülkemizde gün geçtikçe etkisini arttıran corona virüsü salgını nedeniyle şehirlerarası yolculuklara kısıtlama getirildi. Durum böyle olunca otobüs veya uçak seyahatlerinin nasıl yapılacağı merak konusu oldu. Vatandaşlar bu noktada seyahat gerçekleştirmek için izin almaları gerekiyor. Bu iznin de belli başlı şartları bulunuyor. Konuyla ilgili Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi’nden açıklama geldi. Peki, Seyahat izin belgesi nasıl ve nereden alınır? İşte E-Devlet ile seyahat izin belgesi başvuruları nasıl yapılır? sorusunun yanıtı…
Dünyada ve ülkemizde etkisini gösteren corona virüsü salgını, ülke bazında tedbirleri de beraberinde getirdi. Bunlardan bir tanesi de şehirlerarası yolculuklara kısıtlama getirmek oldu. Bu noktada otobüs veya uçakla yolculuk yapmak isteyen vatandaşlar izin belgeleri almaları gerekmektedir. Bu belgeyi almanın da belli başla şartları bulunmaktadır. Konuyla ilgili Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi'nden açıklama geldi. Peki, Seyahat izin belgesi nasıl ve nereden alınır? İşte E-Devlet ile seyahat izin belgesi başvuruları nasıl yapılır? sorusunun yanıtı…
Seyahat izin belgesinde yeni uygulama! (31 Mart 2020 Salı) Bugün başladı... | Video
SEYAHAT İZİN BELGESİ NASIL ALINIR, BAŞVURULARI NASIL YAPILIR?
Seyahat İzni Belgesi artık e-Devlet'ten alınabilecek.
Açıklama Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi'nden geldi. Twitter hesabından yapılan açıklamada şunlar kaydedildi:
"Koronavirüs tedbirleri kapsamında seyahat edecek vatandaşlarımızın artık kaymakamlıklara gitmesine gerek kalmadı. Seyahat İzin Belgesi başvuruları e-Devlet Kapısında."
Corona virüs salgınıyla mücadele kapsamında otobüs ve uçakla yolculuk yapacak vatandaşlara Seyahat İzin Belgesi zorunluluğu getirilmişti.
Buna göre iller arasında seyahat etmesi zorunlu olan vatandaşlar, valilerin/kaymakamların koordinesinde oluşturulacak Seyahat İzin Kurulu'na başvurarak seyahat belgesi düzenlenmesi talebinde bulunacaklar. Talebi uygun görülenlere "şehirlerarası otobüs seyahat izin belgesi" belgesi düzenlenecek.
E-DEVLET'TEN SEYAHAT İZİN BELGESİ BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
- E-Devlet Kapısı üzerinden başvurunuzu gerçekleştiriniz.
- Başvurunuz Seyahat İzin Kuruluna iletilecek ve Kurul tarafından değerlendirmeye alınacak.
- Seyahat İzin Kurulu tarafından yapılan değerlendirme sonrasında başvuru sahiplerine 'Başvurunuz kabul veya ret edilmiştir' şeklinde SMS üzerinden bilgilendirilme yapılacak.
- Başvuru kabul edilen vatandaşlar, otogar veya havaalanlarında oluşturulan Başvuru Masalarından T.C. Kim Numarası ile doğrulamaları yapıldıktan sonra kabul edilecektir.
EN SON HABERLER
- 1 Esenyurt’ta havaya ateş eden şahıs gözaltına alındı
- 2 Vali Hasan Şıldak, Halfeti’de deprem konutlarını inceledi
- 3 Baba oğla silahlı saldırı! Hayatını kaybeden baba oğlunu barıştırmak istemiş
- 4 İstanbul’da kiraladıkları villadaki havuza düşen genç boğuldu
- 5 Muğla’da orman yangını büyümeden söndürüldü
- 6 Otobüsün altında kalan kadın, hayatını kaybetti
- 7 Gümüşhane'de bıçaklı kavga: 1 ölü
- 8 Yer Gümüşhane: Kahvede çıkan kavgada kalbinden bıçaklandı!
- 9 Survivor eleme adayı hangi takımdan oldu? 5 Mayıs 2024 Survivor'da dokunulmazlık oyununu kazananı belli mi? 2. eleme adayı açıklanıyor!
- 10 73 yaşındaki büyükanne aşkı 39 yaşındaki eşinde buldu! "Aramızdaki yaş farkı bizi etkilemiyor..."