Perşembe 23.06.2011

Sinemada Türk filmleri fırtınası

Son yıllarda atağa kalkan Türk sinema sektörü 2011 yılının 5 ayında da yüzleri güldürdü. Yerli ve yabancı 147 filmin vizyona girdiği bu dönemde, en çok izlenen ilk 3 yapım Türk filmleri oldu

Türk sineması gişe ve seyirci sayısı bakımından da yabancı filmlere fark attı. "Eyyvah Eyvah 2'', "Aşk Tesadüfleri Sever'' ve "Kurtlar Vadisi: Filistin'' en çok izlenen yerli yapımlar arasında yer aldı. Bu yıl 12 Haziran itibariyle yerli ve yabancı 147 film vizyona girdi. 204 milyon 93 bin 721 TL'lik hasılata ve 21 milyon 575 bin 325 seyirciye ulaşıldı. Vizyona giren filmlerden yerli yapım olan 44'ü 13.5 milyon seyirciye ulaştı. Toplam hasılattan yaklaşık 120 milyon TL'lik pay topladı. Şimdiye kadar gösterilen yerli ve yabancı yapımlar arasında en çok izlenen film "Eyvah Eyvah 2'' oldu. Bu yıl 7 Ocakta vizyona giren filmi, toplam 3 milyon 923 bin 575 kişi izledi. Filmden 36 milyon 546 bin 435 lira hasılat elde edildi. En fazla izlenen ikinci yerli yapım 2 milyon 396 bin 246 kişiyle ''Aşk Tesadüfleri Sever'' olurken, 2 milyon 23 bin 738 kişiyle ''Kurtlar Vadisi Filistin'' üçüncü sırayı aldı. Yabancı yapımlar arasında ise en çok izlenen film, ''Karayip Korsanları: Gizemli Denizlerde'' oldu. Film, yaklaşık bir ay önce vizyona girmesine rağmen 914 bin 43 seyirciye ulaştı. Yani tüm dünyada milyonlarca hayranı olan Karayip Korsanları da yerli yapımların gişedeki başarısını geçemedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.