Çarşamba 19.12.2012 12:00
Son Güncelleme: Çarşamba 19.12.2012 12:16

''Kıyamet'' öncesi sessizlik

Maya takvimine dayanan ''kıyamet'' inanışının yarattığı ilgiyle Türkiye'nin ve dünyanın gündeminde uzun süredir yer alan İzmir'in Selçuk ilçesine bağlı Şirince köyünde, ''kıyametin kopacağı'' ileri sürülen 21 Aralık öncesi meraklı turistler ile gazetecilerin dışında bir kalabalık görünmüyor.

Selçuk Kaymakamlığı'nın, belediyenin ve köy muhtarlığının, köye iki gün sonra gelmesi beklenen kalabalığa ilişkin yoğun önlemler aldığı Şirince sokaklarında, meraklı birkaç turist ile yerli ve yabancı gazeteciler dışında fazla bir kalabalık görülmüyor.

Köye kaç kişinin geleceği net olarak kimse tarafından bilinmese de yetkililer güvenlik kameralarından, köy girişinde araçlar için geçiş noktası oluşturmaya, esnaf denetimlerine kadar bütün hazırlıklarını tamamladı.

O gün ağırlayacağı misafirler için yiyecek ve içecek stokları yapan esnaf da ''kıyamet gününe özel'' içecekler ve menülerle misafirlere ''güzel bir kıyamet gecesi'' geçirmenin hazırlıklarını yapıyor.

İDDİALARIN AKSİNE HALA YER BULMAK MÜMKÜN''

Bu özel günü Şirince'de geçirmeyi planlayanlar için ise iddiaların aksine köydeki bazı pansiyonlarda hala boş yer bulabiliyor. Köy sokaklarında Maliye ve jandarma ekiplerinin denetim araçlarının yanı sıra gündeme oturmuş bu küçük köyü görmek için gelen birkaç meraklı turiste, yerel, ulusal ve yabancı basının temsilcilerine rastlamak mümkün.

İNANANA RASTLAMAK MÜMKÜN DEĞİL

Alman turist Kassie Welch, arkadaşlarıyla bölgeye bir haftalığına tatile geldiklerini belirterek, Kuşadası'nda konakladıklarını, ancak 21 Aralık'ta Şirince'de olmayı planladıklarını söyledi. Maya takvimine göre o gün kıyamet kopacağına inanmadıklarını ifade eden Welch, ''Dünyanın sona ereceğine inanmıyoruz, ama o gün eğlence için burada olacağız'' diye konuştu.

Köy çarşısını gezen Aydın Akgün de Almanya'da yaşadığını, arkadaşlarıyla tatillerini geçirmek üzere İzmir'e geldiklerini söyledi. Yapılan haberlerin ilgilerini çektiğini, bu nedenle Şirince köyünü görmeye geldiklerini ifade eden Akgün, ''Elbette kıyamet kopmayacak, yaşam devam edecek, biz gezmek için geldik'' dedi.

BASININ İLGİSİ YOĞUN

Aylarca hakkında yazılar yazılan günün 48 saat öncesinde, Şirince Çarşısı ve köy meydanında turistler kadar, hatta onlardan daha fazla sayıda yerel, ulusal ve uluslararası basından temsilciler dikkati çekiyor.

ABD'nin ünlü basın kuruluşu Wall Street Journal gazetesinin temsilcisi Joe Parkinson, dünyanın dört bir yanından birçok insanın buraya akın etmesinin beklendiğini, kendilerinin de ekip olarak yapılan hazırlıkları değerlendiren bir haber yapmak üzere Şirince'de bulunduklarını belirtti. Birçok hazırlık yapılmış olmasına karşın, Şirince'nin, köyün altyapısının büyük bir kalabalıkla başa çıkıp çıkamayacağına dair endişeleri olduğunu dile getiren Parkinson, ''Köy, olası misafirlere karşı iyi ve akıllıca hazırlanmış, ama belirtilen kadar kişi gelirse bu küçük yerin o kadar kişiyle nasıl başa çıkacağını bilmiyorum'' diye endişesini dile getirdi.

Özellikle esnafın, gelen misafirler için ''akıllıca ve yaratıcı'' hazırlıklar yaptığını gözlemlediğini ifade eden Parkinson, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Buradaki esnaf olası misafirlere karşı oldukça akıllı şekilde hazırlanmış görünüyor, 'kıyamet içecekleri', 'son gece menüleri' bile hazırlanmış durumda. Elbette kıyametin kopacağına inanmıyorum, beni buna inandıracak yeterli delil yok ortada. Ama aslına bakarsanız, buraya yüz binlerin akın edeceğine dair pek fazla bir delil de yok. Bazı otellerde hala boş yerler var. Bence buradaki esas sürpriz, o kadar insanın buraya gelmemesi olur.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.