Cuma 04.12.2020 09:42
Son Güncelleme: Cuma 04.12.2020 09:50

Son dakika! Türkiye'de baraj doluluk oranı kaç oldu? Baraj doluluk oranları açıklandı

Son dakika...Kurak geçen kış ayları, Türkiye'deki baraj doluluk oranlarını aşağı çekmeye devam ediyor. Gelen son dakika haberine göre, baraj doluluk oranları açıklandı. Geçtiğimiz günlerde Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli, "Yağmur yağmazsa İstanbul'da 3 ayık su var" demişti. Tarım ve Orman Bakanlığı, 1 aralık itibariyle Türkiye genelinde barajların doluluk oranlarını SABAH'a açıkladı. Ülke genelinde baraj doluluk oranları yüzde 33 seviyesinde.

Tarım Bakanlığı, 2020 yılı başı itibariyle işletmedeki büyük kapasiteli olan 374 adet baraj ve 19 adet düzenlenmiş doğal gölün anlık takibini yaparken, her yıl "Su Yılı" başlangıcı olan ekim ayından itibaren tüm Türkiye'de su yeterlilik analizleri kapsamlı şekilde yapılmaya başlandı.

Yapılan bilgilendirmede "Ülkemizde, depolamalı tesislere gelen suyun yaklaşık yüzde 60'ı kar erimesinden kaynaklanmakta olup, akımlar mart-haziran aralığında gerçekleşmektedir. Bu sebeple, barajların doluluk oranlarını bu günkü durumlarına göre değerlendirerek yetersiz olduğunu söylemek çok doğru bir yaklaşım değildir. Çünkü akımlar mart ayı itibarı ile ortalamanın üzerine çıkarak doluluk oranlarını artırmaktadırlar. Şimdilik barajlar yeterli seviyede olup, ihtiyaçları karşılama noktasında bir sıkıntı olduğu düşünülmemektedir" ifadelerine yer verildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.