Cuma 15.04.2011 15:12

Su ürünlerinde av yasağı başladı

Su ürünleri kaynaklarının korunması ve sürdürülebilir işletilmesini sağlamak amacıyla balıkların genel üreme dönemi göz önüne alındığı, su ürünlerindeki av yasağı bugün başladı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sağlık ve Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı Su Ürünleri Hali Müdürlüğünden yapılan açıklamaya göre, denizlerde ve iç sularda uygulanacak olan su ürünleri av yasağı 31 Ağustos 2011 tarihinde sona erecek.

Av yasağı süresince balıkçı tezgahlarında daha çok kültür balıkçılığı yöntemiyle üretilen çipura, levrek ve alabalığın yanı sıra ithal edilen kalkan, uskumru, barbunya, lahoz, orfoz gibi balıklar taze olarak bulunabilecek. Bu balıkların yanı sıra av sezonu içinde avlanıp, dondurulan bazı balıkları da balıkçı tezgahlarında bir süre görmek mümkün olacak.

Av yasağı döneminde balık alacak vatandaşların ise tezgahta taze olarak hamsi, uskumru bulunuyorsa satın almamaları gerekiyor. Donmuş ürün olan bu balıkların çözdürülerek taze balıkmış gibi satılırken, donmuş ürünlerin muhakkak tüketim aşamasında çözdürülmesi gerekiyor.

Bu arada su ürünleri avcılığının serbest olduğu 2010-2011 av sezonunda Su Ürünleri Haline toplam 35 bin 750 ton ürün gelirken, bu miktarın yaklaşık 3 bin 500 tonunu kültür balıkçılığı ürünü, 1650 tonunu ithal edilen su ürünleri, 17 bin 641 tonunu hamsi, 2 bin 196 tonunu mezgit, 1855 tonunu istavrit, 1840 tonunu palamut, 1533 tonunu tekir ve 1500 tonunu sardalye oluşturdu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.