Pazar 22.03.2015 11:44

Telefonda küfüre 7 bin lira ceza

112 Acil Çağrı Merkezi'nde görevli nöbetçi doktora telefonda küfrettiği öne sürülen hasta yakınına 7 bin 80 lira para cezası verildi.

Niğde'de Hüyük köyündeki merkez 4 Nolu Acil Sağlık Hizmetleri istasyonuna gelen F.Ç. çocuğuna iğne yaptırmak istedi.
F.Ç, sağlık personelinin, reçetesi olmayan iğneyi yapamayacağını söylemesi üzerine 112 Acil Çağrı Merkezi'nde görevli nöbetçi doktor B.D'yi telefonla arayarak iğnenin yapılması için onay istedi.
B.D. ise antibiyotik içerikli iğnenin reçetesiz yapılamayacağını belirterek, oluşabilecek yan etkileri ve riskleri anlattı. F.Ç, doktor reçetesi getirirse yardımcı olabileceklerini söyleyen B.D'ye tepki göstererek, küfür etti ve telefonu kapattı.
Doktor B.D'nin Cumhuriyet Savcılığına şikayeti üzerine F.Ç. hakkında "kamu görevlisine hakaret" suçundan 5. Asliye Ceza Mahkemesi'nde dava açıldı. Dava sonucunda F.Ç'ye 7 bin 80 lira para cezası verildi.
Niğde Sağlık Müdürü Yılmaz Yücel, 112 Acil Çağrı Merkezi'ne günde bin 500 çağrının geldiğini, bunlardan ancak 600'ünün gerçek vakalarla ilgili olduğunu söyledi.
Yücel, 112 Acil Çağrı Merkezi'nin il içerisinde en geç 10, kırsal kesimlerde ise en geç 30 dakikada vakalara ulaştığını, personelin adeta zamanla yarıştığını ifade etti.
Yücel, "Vatandaşlarımızı buradan uyarmak istiyorum, acil çağrı merkezini gereksiz yere aramasınlar. O sırada acil sağlık yardımına ihtiyacı olan bir kişi telefon meşgul edildiği için bize ulaşılamayabilir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.