Cuma 09.05.2014 23:11

THY'den rekor üstüne rekor

THY, bu yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 43 artık gösterdi.
Türk Hava Yolları'nın (THY) satışları, bu yılın ilk çeyreğinde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 43 oranında artarak 5,1 milyar TL olarak gerçekleşti.
THY'den yapılan açıklamaya göre, THY mevsim ve kur etkisi nedeniyle, bütçe öngörüleri ile de paralel olarak, ilk çeyrekte 226 milyon TL net zarar yaptı. Arz Edilen Koltuk Kilometre'deki (AKK) yüzde 21 artış da birim gelirler üzerinde bir miktar baskı meydana getirdi.
YOLCU SAYISI YÜZDE 20 ARTTI
Yılın ilk çeyreğinde 12 milyon yolcu taşıyan THY'nin yolcu sayısı yüzde 20 artıp, yolcu doluluk oranı da yüzde 78 oldu. Dıştan dışa transfer yolcu sayısının toplam dış hat yolcu içerisindeki payı geçen yılın aynı dönemine göre 6 puan artarak yüzde 46'ya ulaştı.
Uluslararası Hava Taşımacıları Birliği (IATA) tarafından yayınlanan istatistiklere göre aynı dönemde global havacılık sektörü AKK'da yüzde 5,8, Ücretli yolcu km'de (ÜYK) ise yüzde 5,6 oranında büyüdü.
FİLODA TOPLAM 249 UÇAK BULUNUYOR
Verilen bilgilere göre, THY bugün itibariyle 45 iç hat, 206 dış hat olmak üzere dünya üzerinde 106 ülkede 248 şehir ve 251 havalimanına uçuş gerçekleştiriyor. Avrupa'nın en genç filolarından birine sahip olan THY'nin filosunda 193 dar gövde, 47 geniş gövde ve 9 kargo olmak üzere toplam 249 uçak bulunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.