İstanbul Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Fakültesi Ulaştırma Anabilim dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Murat Ergün'e İstanbul'un trafik sorununun nasıl çözüleceğini sorduk. Ergün, önce üniversitedeki odasında İstanbul'un tüm mahalleleri, caddeleri, otobüs durakları, var olan ve planlanan raylı sistemleri hatta iskele ve helikopter alanlarının simülasyonunun yer aldığı "Ulaşım Bilgi Sistemi" üzerinde çözümleri anlattı. Ardından birlikte trafiğe çıkıp sorunları yakından inceledik. "Metrobüs kapasitesini doldurdu" diyen Ergün'e göre yeni metrobüs hatlarıyla "Problemler ikiyle çarpılacak."
KENT DÖNÜŞÜYOR, YA YOLLAR...
Ergün'e göre "Trafik yaşayan bir şey. Simülasyon sistemlerine güncel verileri girerek yoğunluk kaynakları bulunup çözülmeli. Ancak çözülemeyecek noktalar var. Köprü girişleri, Zincirlikuyu ve Balmumcu kavşağı bunlardan bir kaçı. Bunların çözümü yok." "Kent dönüşüyor ama yollar uygun değil" diyen Ergün, "O kadar insanı hangi yol taşıyacak" diye soruyor. Batı'da trafiğin şehir dışında tutulduğuna dikkat çeken Ergün, "Biz tam tersine trafiği şehir merkezine çekiyoruz" diye ekliyor. "Metroya geçmedikçe harcanan bütün paralar aslında boşuna" diyen Ergün çözüm önerisini ise şöyle özetliyor: "Zaten ulaşımda karayolu yüzde 90'a ulaştı. Artık karayolu yapmak manasız. Bu şekilde trafik asla çözülemez. 1997'de 600 km demiryolu önerdik, İstanbul'a bu şart." Ergün, Marmaray'ın çok başarılı bir proje olduğunun ise altını çiziyor. Ve ekliyor, "Eğer biterse ve entegrasyon yapılırsa."