Cumartesi 28.07.2012

Türk Kızılayı Arakan için devreye giriyor

Kızılay, Myanmar'da Müslümanlara yönelik şiddete uluslararası toplumun dikkatini çekmek için harekete geçti. Diyanet Vakfı da Türkiye çapında yardım kampanyası başlattı

Türk Kızılayı Genel Başkanı Ahmet Lütfi Akar, Myanmar'dan kaçarak Bangladeş'e sığınan Arakanlı Müslümanlara ulaşmak için geniş çaplı çalışmalar yürüttüklerini söyledi. Bangladeş Kızılayı ile temas halinde olduklarını belirten Akar, Myanmar hükümetiyle iletişime geçmek istediklerini, ancak henüz olumlu sonuca ulaşamadıklarını ifade etti. Akar, Türkiye'de bulunan Myanmar'ın Fahri Başkonsolosuyla iletişim kurduklarını dile getirerek, oraya gidip bizzat yerinde operasyon yapma taleplerini ilettiklerini anlattı. Herhangi bir tarafın adamı olmadan, sadece oradaki mağdur insanlara yardım ulaştırma isteklerini bildirdiklerine dikkati çeken Akar, "Myanmar hükümetine de başvurduk, oranın Kızılhaç'ına da başvurduk, talebimizi yeniledik. Cevap bekliyoruz. İkna edebilirsek bizzat Myanmar sınırlarından içere girmek suretiyle yerinde teminle operasyon yapacağız. Böylelikle dünya kamuoyunun dikkatini oraya çekileceğini umut ediyoruz. Aynı zamanda Bangladeş'ten temin edeceğimiz yiyecek, içecek ve diğer ihtiyaç duyulan maddeleri Arakan'daki Müslümanlara ulaştırmayı planlıyoruz" diye konuştu. Akar, Myanmar'daki zulümden kaçarak, Bangladeş'e sığınan ve orada barınmaya çalışan insanlar bulunduğuna işaret ederek, Arakanlı Müslümanlara yönelik kamplar organize etmek ve aşevleri açmak için planlamalar yaptıklarını kaydetti. Akar, Türkiye'deki çeşitli sivil toplum kuruluşlarının Myanmar'daki şiddetin durdurulmasına yönelik uluslararası çağrıda bulunduğunu anımsatarak, bu konuda Türk Kızılayı'nın da liderlik yapmaya hazır olduğunu ifade etti. Akar, "Myanmar'da meydana gelen hadise özellikle inançlarından dolayı oradaki Müslümanlara karşı girişilen bir katliamdır. Bunu nefret ve şiddetle kınıyoruz. Bu durumun giderilmesine katkıda bulunmak üzere de Myanmar'a gitmek istiyoruz" diye konuştu.

YARDIM KAMPANYASI

Türkiye Diyanet Vakfı da (TDV), Arakan'daki Müslümanlara yönelik yardım kampanyasını dün cuma namazının ardından Kocatepe Camii'nde başlattı. Yurt genelinde yürütülecek yardım kampanyasına ilginin büyük olduğunu dile getiren Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez, vatandaşların "Arakan" yazıp 5601'e mesaj attıklarında bağış yapabileceklerini ayrıca online ve banka hesaplarına da para yatırarak bağışta bulunabileceğini vurguladı.
İNSANLIĞIN ÖLDÜĞÜ YER
Fanatik Budistlerin son iki ay içinde 1000'den fazla insanı katlettiği Arakan'dan kaçanların sığındığı Bangladeş'teki kamplara giren İnsan Hak ve Hürriyetleri İnsani Yardım Vakfı (İHH) ekiplerinin hazırladığı rapora göre yıllardır sistematik şekilde ülkelerinden uzaklaştırılmaya çalışılan Arakanlı Müslümanlar, fanatik Budistlerin vahşetine maruz kalıyor. İHH Arakan Bölge Koordinatörü Sait Demir, Arakan'daki Müslüman topluluğun sesinin dünyaya duyurulması dahil her türlü resmi ve insani girişimlerimizi sürdürdüklerini söyleyerek kamplarda bir insanlık dramı yaşandığını söyledi. Demir, evlerini terk eden Arakanlı sayısının ise 100 bini geçtiğini belirtti. Demir, "BM ve AB'nin gözlemleri gerçeği yansıtmıyor. Bu kurumlar polis nezaretinde Arakan'a gidip insanlara neler yaşadıklarını soruyorlar. Arakanlılar da korkularından bir şey söyleyemiyor. Çünkü gerçekleri söyleyen onlarca kişi Myanmar devleti tarafından katledildi" dedi. Öte yandan fanatik Budistlerin Arakan'daki tüm camileri kapatma kararı aldığı belirtildi. Arakan'da son cuma namazı dün kılındı.